Inici

Notícies

Calendari Calendari
  • Comunicat sobre la incidència de la Covid-19 a Berga (24/01/22)
    Data de publicació: 24.01.22
    L’Ajuntament de Berga posa en coneixement de la ciutadania la informació sobre l’afectació de la pandèmia a la ciutat.

    Afectació municipal de la Covid-19

    La informació actualitzada al web de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (24/01/22) mostra que la ciutat de Berga ha registrat 648 casos positius diagnosticats amb PCR i test d’antígens els últims 7 dies i també s’han comptabilitzat 1.094 casos en els darrers 14 dies. Actualment, l’índex de risc de brot és de 7334.76 punts (Molt Alt), mentre que la taxa de reproducció de l’epidèmia s’ha situat en els 1.16 punts. Aquest índex s’obté de la mitjana de persones que s’infecten a partir d’un mateix cas. Si aquest valor se situa per sobre d’1, l’epidèmia creix, mentre que si es troba per sota d’1, l’extensió del virus baixa.

    Incidència a la residència municipal

    La situació a la residència Sant Bernabé ha variat en els últims set dies. En concret, un dels dos casos positius detectats entre el personal laboral la setmana passada ja ha obtingut el resultat negatiu, mentre que l’altre està a l’espera de conèixer el resultat de la prova diagnòstica.

    En referència a les persones residents, no s’ha detectat simptomatologia relacionada amb la Covid-19 en els controls efectuats diàriament i tampoc s’ha produït cap aïllament de persones usuàries per Covid-19. Adia d’avui, no hi ha casos positius entre els usuaris i usuàries del centre.

    El centre residencial compta amb 59 persones residents, ja que la setmana passada es va produir l’ingrés d’una persona en plaça privada, però també es va produir una defunció per causes no relacionades amb la Covid-19. En les pròximes setmanes es preveu omplir les dues places lliures, una pública i una privada, i tornar a assolir la plena ocupació del centre.

    Situació epidemiològica al Berguedà

    Del 14 al 20 de gener s’han registrat 1.253 casos positius diagnosticats i confirmats amb PCR i test d’antígens al conjunt del Berguedà. En aquest sentit, segons les dades oficials del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya (www.dadescovid.cat) en data de 23 de gener de 2022, hi ha 16 persones del Berguedà que han estat ingressades per Covid-19. Pel que fa a la vacunació, hi ha 31.238 persones vacunades amb primera dosi, 28.234 amb segona dosi, 15.907 amb tercera dosi i 30.195 amb la pauta completa.

    Mesures vigents per evitar contagis

    La Comissió Delegada del Govern de la Generalitat de Catalunya en matèria de la Covid-19 va aprovar eliminar la limitació de la mobilitat nocturna (d’1 de la matinada a 6 del matí) des de la mitjanit del passat 21 de gener. La resta de mesures per contenir la Covid-19 es prorroguen fins al 28 de gener amb l’objectiu de mantenir la reducció de la interacció social i el moviment de la ciutadania, per frenar l’ascens de contagis i disminuir la pressió assistencial al sistema sanitari. Les mesures prorrogades són les següents:

    - Limitació de les trobades socials i que el número absolut no superi les 10 persones, tant a l’interior com a l’exterior i tant en l’àmbit privat com públic.

    - Capacitat màxima del 50 % a l’interior de bars i restaurants (100 % a les terrasses).
    - Aforament del 70 % a comerços i empreses de serveis, el mateix percentatge que en instal·lacions i equipaments esportius tancats.

    - Tancament dels locals d’oci nocturn i aforament del 70 % a sales de concerts, teatres, cinemes, auditoris i circs amb carpa. Aquest percentatge també s’aplica a sales de vetlla, enterraments i altres cerimònies.

    - El teletreball es manté com a prioritari en l’Administració de la Generalitat i es recomana fermament en l’àmbit laboral privat.

    Podeu consultar el conjunt de mesures vigents al web www.canalsalut.gencat.cat.


  • Oberta la convocatòria del 46è Concurs de cartells de La Patum i la sol·licitud de parelles administradores de La Patum i Els Elois de 2022
    Data de publicació: 23.01.22
    L’Ajuntament de Berga treballa en l’organització de La Patum de 2022 que se celebrarà del 15 al 19 de juny. El consistori té la voluntat de celebrar el Corpus berguedà i està valorant els diferents escenaris i formats que podria adoptar la festa, tenint en compte l’evolució de la situació sanitària i les restriccions de la Covid-19. La Patum requereix iniciar els preparatius de la festa amb mesos d’antelació i, per això, el consistori ja ha obert les convocatòries per participar en el 46è Concurs de cartells de La Patum i el termini per sol·licitar les places de les quatre parelles d’administradors i administradores de La Patum i Els Elois de 2022.

    Concurs de cartells de La Patum

    El 46è Concurs de cartells de La Patum de Berga té l’objectiu d’escollir l’obra que anunciarà les festes del Corpus d’enguany. El certamen s’adreça a persones majors de 18 anys i comptarà amb un jurat qualificador que seleccionarà les propostes finalistes que seran sotmeses a votació popular per triar-ne la guanyadora, del 10 al 24 d’abril al Convent de Sant Francesc.

    Es permetrà la presentació d’un màxim de dos treballs per participant que hauran de ser originals, inèdits i anònims. Es mantindrà el format vertical, de 38x60 centímetres i caldrà presentar les obres sobre un suport de cartró ploma d’uns 5 mil·límetres de gruix. Totes les propostes hauran d’incloure obligatòriament la inscripció: CIUTAT DE BERGA – LA PATUM – CORPUS DE 2022. La temàtica del cartell és oberta, però haurà de ser adient a la festa que motiva el concurs.

    Els treballs podran ser elaborats amb qualsevol tècnica artística, però la proposta final presentada haurà de ser el resultat de l’obra prèviament digitalitzada per evitar les dificultats que poden comportar els dissenys fets amb tècniques de relleu o collage a l’hora de ser reproduïdes o impreses. Les obres participants al concurs es podran lliurar a l’Oficina de Turisme de Berga fins a les 14 h del 8 d’abril de 2022.

    Bases del 46è Concurs de cartells de La Patum de 2022

    Parelles administradores de La Patum i Els Elois

    L’Ajuntament de Berga ha obert el termini per presentar candidatures per escollir les parelles d’administradors i administradores de La Patum i Els Elois en representació dels antics quatre barris en què es dividia la ciutat: Feixines o Capdamunt de la Vila (Fonolls), Sant Pere (Esclafidors rebentats), Centre o Carrer Major (Esclafidors embotits) i Raval (Ravenisses). Els administradors i administradores tenien la funció de recaptar diners per finançar les despeses de les festes de l’Octava de Corpus, però avui dia el seu paper ha esdevingut simbòlic i protocol·lari participant en els diferents actes d’ambdues festes.

    La selecció de les parelles es basa en una sèrie de criteris de valoració referents a la data de celebració del casament, el lloc de residència i la vinculació a entitats locals, comparses i formacions musicals per part dels candidats i candidates. Tot i això, no és imprescindible que les parelles candidates estiguin casades per exercir el càrrec d’administradors i administradores.

    El termini d’inscripció acabarà el 22 d’abril de 2022. En cas que el nombre de sol·licituds sigui inferior al nombre de places disponibles, s’obrirà un període extraordinari perquè s’hi puguin apuntar persones a títol individual que posteriorment seran agrupades per parelles. La presentació de sol·licituds es farà mitjançant la presentació d’una instància genèrica, de forma presencial o telemàtica, a través del registre general del consistori berguedà.

    Informació per sol·licitar l’accés a les places d’administradors i administradores de 2022

    Formulari per optar a les places d’administradores i administradores de la Patum i Els Elois de 2022


          10  11  ...  Següent >

Ajuntament de Berga · Plaça de Sant Pere, 1 · 08600 Berga
Tel. 93 821 43 33 · Fax. 93 821 17 87 · berga@ajberga.cat
Amb la col·laboració:  Ajuntament de Berga