Inici

Notícies

Calendari Calendari
  • S’obre la inscripció de La Patum accessible per facilitar l’accés a persones amb mobilitat reduïda durant la festa berguedana
    Data de publicació: 06.05.18
    La Patum accessible ha obert el període d’inscripció per sol·licitar espai a l’empostissat situat a les escales de La Berruga. Es tracta d’una iniciativa promoguda per l’Ajuntament de Berga i l’Oficina d’Inclusió Social del Consell Comarcal del Berguedà per facilitar l’accés a la plaça de Sant Pere a les persones amb mobilitat reduïda durant els salts de La Patum completa. Aquest any es compleix una dècada des que es va posar en marxa aquest projecte que ha fet que centenars de persones poguessin gaudir de La Patum des d’aquesta zona especialment habilitada per a les persones que tenen dificultats de mobilitat i d’altres tipus de discapacitats. En aquest sentit, es prioritzarà la sol·licitud de les persones amb mobilitat reduïda reconeguda amb el certificat de discapacitat, les persones amb altres discapacitats superiors al 65% i persones majors de 75 anys.

    Les persones interessades en accedir a l’empostissat podran formalitzar les sol·licituds del 7 al 15 de maig a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) situada a la planta baixa de l’Ajuntament de Berga. Per fer-ho, caldrà recollir o descarregar-se el formulari als llocs web de l’Ajuntament de Berga i La Patum. Per completar la inscripció, el formulari haurà d’anar acompanyat d’una fotocòpia del DNI i del certificat de discapacitat, en els casos que sigui necessari. L’horari d’atenció al públic de l’OAC serà de dilluns a divendres, de 9 del matí a 2 del migdia, i els dilluns, de 5 a 7 de la tarda. No obstant, les peticions també es podran tramitar telemàticament.

    Cal recordar que en cas que la demanada sigui superior al nombre de places disponibles, es realitzarà un sorteig per assignar l’espai a l’empostissat. En aquesta ocasió, s’oferiran llocs per assistir a La Patum de Lluïment i La Patum completa (fins a la finalització del primer salt de Plens de la nit) de dijous i diumenge. A més, també es permetrà l’accés durant La Patum Infantil, al matí i a la tarda.

    Com és habitual, el dispositiu de La Patum accessible comptarà amb la col·laboració de voluntaris i voluntàries de Creu Roja, amb un coordinador responsable i el suport dels serveis de seguretat local.

    Per a més informació, podeu contactar amb l’Oficina d’Atenció Ciutadana (93 821 43 33) i amb l’Oficina d’Inclusió Social del Consell Comarcal del Berguedà (93 821 35 53).


  • L’Ajuntament de Berga presentarà l’esborrany del Reglament de Participació Ciutadana en un acte públic el 7 de maig
    Data de publicació: 05.05.18
    Berga donarà a conèixer l’esborrany del Reglament de Participació Ciutadana a través d’una sessió informativa oberta als veïns i veïnes del municipi que es farà el dia 7 de maig. Es tracta d’un acte que servirà per presentar els resultats i les propostes recollides pels agents implicats en l’elaboració del reglament durant la fase de diagnosi realitzada sobre el model de participació que s’aplicarà a la ciutat.

    El consistori berguedà va iniciar l’elaboració del reglament el passat mes de febrer per poder disposar d’una eina que li permeti establir els òrgans i processos necessaris per promoure la participació popular en el desenvolupament de les polítiques públiques locals. Després de la presentació pública del projecte davant de la ciutadania i dels mitjans de comunicació, es va iniciar la segona fase amb la realització de diverses sessions de treball amb els membres de l’equip de govern, els grups polítics de l’oposició i el personal tècnic municipal per analitzar el funcionament del sistema relacional i participatiu del municipi. Aquesta fase es va completar amb una consulta online i un qüestionari en format paper adreçat a la ciutadania per identificar les aportacions que poguessin ser incorporades en el document de l’esborrany, així com per obtenir un major consens en la redacció de la proposta definitiva del reglament.

    En les darreres setmanes s’ha portat a terme la tercera fase del projecte que ha consistit en l’avaluació dels resultats de les sessions de treball i de l’enquesta ciutadana per elaborar l’esborrany del Reglament de Participació Ciutadana. La proposta es presentarà el dilluns, 7 de maig, a la sala de sessions de l’Ajuntament de Berga, a partir de les 7 de la tarda. Durant l’acte també es donaran a conèixer les conclusions de l’informe de resultats de la fase de diagnosi que es podrà consultar en l’apartat ‘Nou reglament: Participació Ciutadana’ que s’inclou en l’espai ‘Participació Ciutadana en projectes normatius’ del portal web municipal.

    Posteriorment, es procedirà a l’aprovació inicial del projecte durant el mes de juliol, s’establirà un període d’informació pública per a què els veïns i veïnes puguin realitzar les aportacions i esmenes que considerin necessàries i finalment, es realitzarà la seva aprovació definitiva.

    El Reglament de Participació Ciutadana és una iniciativa impulsada per l’àrea de Participació Popular de l’Ajuntament de Berga que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i la col·laboració de l’assessoria Edas. Espai d’Anàlisi Social.

< Anterior  ...       10  11  12  13  14  15  ...  Següent >

Ajuntament de Berga · Plaça de Sant Pere, 1 · 08600 Berga
Tel. 93 821 43 33 · Fax. 93 821 17 87 · berga@ajberga.cat
Amb la col·laboració:  Ajuntament de Berga