Inici

Notícies

Calendari Calendari
  • L’atenció i la cura de les persones usuàries dels centres residencials durant el període de confinament pel coronavirus
    Data de publicació: 04.04.20

    La crisi d’emergència sanitària causada per la COVID-19 ha suposat un canvi sobtat en la quotidianitat del conjunt de la població a causa de les restriccions establertes per les autoritats sanitàries i governamentals. Els centres residencials per a persones grans també han vist alterada la seva activitat habitual, però continuen prestant els serveis d’atenció als usuaris i usuàries aplicant totes les mesures preventives per evitar el risc de contagi pel coronavirus entre les persones residents.

    Mesures preventives

    La Fundació Hospital Sant Bernabé, la Residència Sant Bernabé i l’Ajuntament de Berga volen reconèixer l’esforç i la tasca que està realitzant el personal del centre residencial per garantir l’atenció i el benestar dels usuaris i usuàries. La residència està implementant els protocols d’actuació sanitaris per incrementar la seguretat de les professionals i les persones que resideixen al centre. Per fer-ho, s’ha informat als usuaris i usuàries de les mesures d’higiene que cal adoptar de forma individual per evitar la propagació del virus, s’ha realitzat la descongestió dels espais comuns per mantenir la distància social de seguretat, s’ha portat a terme la redistribució dels equips de treball i s’ha concretat el protocol d’actuació per atendre les persones que puguin presentar símptomes compatibles amb el coronavirus, entre d’altres.

    Comunicació amb les famílies

    El confinament ha comportat la supressió de les visites als usuaris i usuàries, però el centre ha posat en marxa diversos canals de comunicació per a què les famílies puguin mantenir el contacte amb les persones residents de forma permanent. D’una banda, les famílies tenen a la seva disposició dos telèfons per poder consultar i rebre informació sobre l’estat dels residents. També es realitzen enviaments regulars de fotografies i vídeos, així com videotrucades. A més, la residència disposa d’un bloc a Internet (residenciasantbernabe.org), que recull publicacions periòdiques sobre el dia a dia del centre.

    Empatia i benestar

    Totes les publicacions realitzades al bloc de la residència durant el confinament comparteixen el mateix títol: “Estem amb ells, pensem amb vosaltres!”. D’aquesta frase es desprèn el compromís i la implicació del personal del centre a l’hora de vetllar pel benestar de les persones residents, tenint ben presents les famílies que en aquests moments no poden visitar-les a causa de les restriccions de mobilitat. Aquesta situació no és fàcil i, per això, resulta indispensable mostrar empatia per les persones que formen part de l’entorn de la residència i que conviuen amb informacions externes que poden causar alarma.

    Agraïment col·lectiu

    Per últim, les institucions i organismes que s’encarreguen de la gestió de la Residència Sant Bernabé volen mostrar el seu agraïment a totes les persones, entitats i empreses que estan realitzant aportacions de material de protecció i altres productes de forma altruista, així com els missatges de suport per la tasca realitzada pel centre.

    Dues dècades al servei de les persones grans

    Avui, 4 d’abril, es compleixen 20 anys de la posada en funcionament de la Residència Sant Bernabé i l’ocasió mereix una felicitació i el reconeixement a totes les persones que han estat al servei de les persones grans al llarg d’aquestes dues dècades.



  • L’Ajuntament de Berga adopta mesures econòmiques per reduir l’impacte del coronavirus en les obligacions tributàries de la ciutadania
    Data de publicació: 02.04.20

    L’Ajuntament de Berga ha adoptat una sèrie de mesures en l’àmbit econòmic per minimitzar l’impacte negatiu que ha comportat la restricció de l’activitat decretada per les autoritats governamentals, a causa de la situació d’emergència sanitària pel coronavirus. Es tracta d’unes primeres actuacions d’urgència que s’implementaran a curt termini, tot i que manca valorar quin serà l’impacte real de la pandèmia ja que la situació evoluciona constantment. Tot i això, el consistori seguirà cercant tots els recursos disponibles per poder ampliar les mesures en matèria econòmica, sempre que sigui possible.

    Recull de mesures econòmiques

    Zona Blava: aplicació de la gratuïtat mentre duri la situació d’estat d’alarma.

    Preus públics de l’Escola Bressol Flor de Neu i l’Escola Municipal de Música de Berga: suspensió del cobrament dels rebuts des del 13 de març fins que el servei es torni a prestar amb normalitat. El dia 10 de març es va fer el cobrament dels rebuts corresponents al febrer.

    Preus públics del Conservatori de Música dels Pirineus: suspensió del 50% de la quota de març i cobrament de 50 € mensuals a partir de l’abril i fins que el servei es torni a prestar amb normalitat. Aquesta mesura ha estat consensuada amb els ajuntaments de Puigcerdà i La Seu d’Urgell.

    Centre Esportiu Municipal El Tossalet: suspensió temporal del pagament de totes les quotes dels usuaris i usuàries mentre duri el tancament obligatori de les instal·lacions. La part de la quota no gaudida del mes de març serà compensada en quotes futures i la quota del mes d'abril no serà cobrada.

    Taxa de terrasses i espais davant l’establiment: no cobrament de la taxa a comerços i establiments pels dies tancats. Es regularitzarà la part proporcional en la liquidació anual.

    Taxa per ocupació de la via pública: retorn dels cobraments que ja s’hagin efectuat amb motiu de la Diada de Sant Jordi de 2020.

    Proveïdors: avançament, tant com sigui possible, dels terminis de pagament de les factures aprovades i manteniment de la relació contractual amb empreses proveïdores garantint la continuïtat dels serveis, obres i subministraments previstos pel 2020.

    Tributs delegats a l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona

    Impost sobre vehicle de tracció mecànica (IVTM): pròrroga del termini voluntari de pagament fins al 2 de juny de 2020.

    Taxa de les parades del Mercat Setmanal: no cobrament de la taxa a les parades que hagin vist suspesa la seva activitat. Atès que el rebut és trimestral, es començarà a aplicar a partir de l’1 d’abril (Es regularitzarà la part proporcional del mes de març en la següent liquidació). Per aquest tràmit, caldrà la sol·licitud prèvia de la persona titular.

    Fraccionaments i ajornaments: ampliació del termini de pagament de tots els impostos gestionats per l’Organisme de Gestió Tributària d’acord amb el següent detall:

    - Ajornaments o fraccions, concedits abans del 18 de març de 2020, el seu venciment es produirà el 30 d’abril de 2020.
    - Ajornaments o fraccions, concedits després del 18 de març de 2020, el seu venciment es produirà el 20 de maig de 2020.

    Expedients en via executiva: suspensió temporal dels procediments de cobrament iniciats per l’Organisme de Gestió Tributària. L’Ajuntament no tramitarà nous procediments de cobrament en via executiva ni noves ordres d’embargament fins passada la situació d’estat d’alarma.

    Terminis per a la resta de tributs:

    - Escombraries comercials i domiciliàries:

    1a Fracció:
    Rebuts no domiciliats: del 04/05/2020 al 06/07/2020
    Rebuts domiciliats: 01/07/2020

    2a Fracció:
    Rebuts no domiciliats: del 04/09/2020 al 05/11/2020
    Rebuts domiciliats: 02/11/2020

    - Impost sobre Béns Immobles (IBI) - Urbans:

    Rebuts no domiciliats: del 04/05/2020 al 06/07/2020
    Rebuts domiciliats: 1a fracció 01/07/2020; 2a fracció 02/11/2020

    - Impost sobre Béns Immobles (IBI) – Rústics:

    Rebuts no domiciliats: del 04/09/2020 al 05/11/2020
    Rebuts domiciliats: 02/11/2020

    - Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE):

    Rebuts no domiciliats: del 18/09/2020 al 18/11/2020
    Rebuts domiciliats: 02/11/2020

    - Taxa per entrades de vehicles - Guals:

    Rebuts no domiciliats: del 04/05/2020 al 06/07/2020
    Rebuts domiciliats: 01/07/2020

    - Taxa cementiri municipal:

    Rebuts no domiciliats: del 04/09/2020 al 05/11/2020
    Rebuts domiciliats: 02/11/2020




Ajuntament de Berga · Plaça de Sant Pere, 1 · 08600 Berga
Tel. 93 821 43 33 · Fax. 93 821 17 87 · berga@ajberga.cat
Amb la col·laboració:  Ajuntament de Berga