Inici

Notícies

Calendari Calendari
  • La Fira de Santa Tecla promou la divulgació i el coneixement d’animals de races autòctones i les activitats equines
    Data de publicació: 13.09.19
    Berga ultima els preparatius per acollir una nova edició de la Fira de Santa Tecla que se celebrarà el cap de setmana del 21 i 22 de setembre, al Passeig de la Indústria. La mostra vol promoure les tradicions del món rural amb activitats vinculades a la tradició ramadera i agrícola del territori posant en valor el potencial econòmic del primer sector berguedà. En aquest sentit, “el consistori vol seguir apostant per una fira de bestiar que sigui referència pels visitants que vulguin veure animals de pastura dels quals també en consumim la carn”, segons va explicar ahir la regidora de Promoció Econòmica, Roser Rifà, durant l’acte de presentació de la fira.

    Coneixement i difusió de la raça autòctona catalana

    Enguany, l’organització ha apostat pel coneixement dels animals de races autòctones catalanes amb l’exhibició d’exemplars d’ovelles, xais, gallines, oques, cavalls i vaca bruna. La fira comptarà amb la participació de l’osteòpata i fisioterapeuta equina, Susanne Lenk, que realitzarà activitats de divulgació sobre l’anatomia dels cavalls i demostracions de doma natural. La regidora Roser Rifà va explicar que “aquestes activitats substituiran la subhasta de bestiar que aquest any no podrà realitzar-se per motius logístics. Tot i això, creiem que aquesta proposta és atractiva perquè podrem aprendre sobre una temàtica que no s’havia vist fins ara a la comarca”.

    D’altra banda, s’han programat dues xerrades: una sobre el projecte transfronterer sobre la vaca de l’Albera per posar en valor aquesta raça, la seva carn, la millora de la gestió ramadera i la prevenció d’incendis i una conferència sobre la transhumància dels cavalls que viuen en llibertat i la seva connectivitat amb el territori, a càrrec de la Fundació Miranda.

    Una altra de les novetats de la present edició de la mostra ramadera serà l’habilitació d’un l’espai dedicat als artesans no alimentaris. L’objectiu és donar rellevància als artesans del territori que ofereixen productes d’artesania relacionats amb el món agrari i el bestiar. Tanmateix, es mantindrà l’espai d’exposició de maquinària agrícola i vehicles d’ocasió.

    Gastronomia, música i tradició

    La fira també disposarà d’un espai gastronòmic i musical que acollirà maridatges i concerts. D’una banda, hi haurà un tast d’iniciació al món del vi per aquelles persones que vulguin conèixer les característiques bàsiques dels vins i també es faran sessions de maridatge de vins i formatges. Els tastos tindran un preu de 4€ i els tiquets es podran adquirir al punt d’informació de la fira situat a la zona central del recinte firal. Pel que fa a la música, el públic podrà gaudir de les actuacions dels grups Apardalats i Wildeers. A més, també hi haurà una trobada d’acordions, una exhibició de ball country i una trobada de puntaires.

    Activitats per a famílies

    La Fira de Santa Tecla també inclourà una oferta d’activitats adreçades al públic familiar. En concret, es farà el II Concurs Internacional d’Espantaocells de Berga per a què tothom pugui decorar un espantaocells i optar a guanyar un dels premis que s’atorgaran per votació popular. També hi haurà un espectacle infantil de contacontes interpretat per la Pallassa Tràfalgar, un taller de cistelleria i passejades amb poni.

    Senyalització de l’espai firal

    L’organització del certamen també ha introduït millores en la senyalització de la fira. Per fer-ho, s’han instal•lat diversos tòtems construïts amb palets de fusta per indicar l’inici, el final i els espais del recinte firal que ocupa la totalitat de la Plaça Viladomat i el Passeig de la Indústria. Aquestes estructures de fusta estan folrades amb unes lones on apareix el logotip i el programa d’activitats de la mostra. La regidora de Promoció Econòmica va comentar que “tot i tractar-se d’una fira lineal, hem volgut separar els espais per a què el visitant sàpiga on és en cada moment i pugui dirigir-se directament al lloc on es fa cada activitat sense perdre’s”.

    La imatge del material de difusió de la fira ha estat elaborada pel dissenyador berguedà, Salvador Vinyes, que en aquesta ocasió ha evocat la coneguda imatge dels Beatles travessant un pas de vianants a Abbey Road. Segons va explicar el mateix Vinyes, “el cartell està protagonitzat per un animal que en aquest cas és una cabra travessant un pas de vianants. És un fet poc habitual, però la cabra pot fer-ho perquè és el seu dia”.

    L’àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Berga ha destinat un pressupost de 21.500€ a l’organització de la fira, una xifra similar a l’any passat.

  • Resum del Ple de la Corporació corresponent a la sessió ordinària de setembre de 2019
    Data de publicació: 12.09.19
    La Sala de Plens de l’Ajuntament de Berga ha acollit aquest dijous, 12 de setembre, una nova sessió ordinària del Ple de la Corporació per tractar diverses qüestions relacionades amb el funcionament de la ciutat. La sessió ha començat amb mostres de suport dels regidors i regidores del plenari a les persones empresonades i exiliades a causa del procés català. Tot seguit, s’ha fet la lectura i aprovació de l’acta de la sessió extraordinària celebrada el passat mes d’agost.

    El primer punt de l’ordre del dia ha estat la proposta de modificació de les ordenances fiscals i l’aprovació dels preus públics per a l’exercici de 2019. La proposta inicial presentada per l’equip de govern de la CUP contemplava la modificació de sis ordenances fiscals referents a l’impost sobre béns i immobles, la piscina municipal i les instal·lacions esportives, els ensenyaments musicals, l’escola bressol i l’ocupació d’espais públics per a la realització de gravacions d’ús comercial i publicitari. A petició dels grups municipals a l’oposició (JxB, ERC i PSC), s’ha acordat la retirada de tres de les ordenances esmentades per a què siguin tractades i treballades conjuntament amb l’equip de govern en la Comissió Informativa d’Ordenances Fiscals. En aquest sentit, s’ha proposat la modificació de les ordenances fiscals i els impostos següents:

    - Ordenança Fiscal núm. 22: Taxa per la prestació dels serveis d’ensenyament per l’obtenció del grau professional de música. En aquest cas, no es proposa la modificació de les taxes, sinó que es tracta d’introduir una sèrie de correccions de redacció de l’article 6 de l’ordenança referent al fraccionament dels rebuts del Conservatori de Música dels Pirineus.

    - Ordenança Fiscal núm. 24: Preus públics per ensenyaments especials en establiments municipals. Es proposen una sèrie de modificacions de les tarifes en l’oferta d’ensenyaments musicals de llarga i curta durada que es porten a terme a l’Escola Municipal de Música de Berga.

    - Ordenança Fiscal núm. 30: Taxa per la prestació del servei d’Escola Bressol. En aquest cas es proposa la correcció del títol de l’ordenança que passarà a anomenar-se “Ordenança Fiscal núm. 30: Preu públic per la prestació del servei d’Escola Bressol”. També es proposa l’actualització de les tarifes de les mensualitats, el servei de menjador i el material:

    - Mensualitats: jornada sencera (163€ / mensual) i mitja jornada (151€ / mensual).
    - Servei de menjador: 97€ / mensual
    - Material: 67€ / anual

    La proposta de modificació d’ordenances fiscals i preus públics ha estat aprovada per unanimitat.

    A continuació, l’àrea de Recursos Humans ha presentat la petició de compatibilitat per a l’exercici d’una segona activitat privada sol·licitada per una treballadora del consistori. En aquest cas, el desenvolupament de l’activitat no podrà comprometre l’objectivitat, la imparcialitat ni la integritat en les tasques realitzades com a empleada pública de l’ens local ni tampoc podrà afectar el compliment de l’horari laboral establert. La sol·licitud de compatibilitat ha estat aprovada per unanimitat.

    L’àrea de Recursos Humans també ha presentat una proposta de modificació de la plantilla de l’Ajuntament de Berga per dotar el consistori de tres noves places. En concret, es tracta d’una plaça de Tècnic/a d’Administració General adscrita a la unitat de contractació i dues places d’Auxiliar Administratiu/iva. La necessitat d’ampliació de la plantilla respon a la manca de personal actual necessari per gestionar el volum d’expedients que han de ser tramitats per les diferents àrees. La proposta s’ha aprovat amb els vots favorables de tots els grups municipals.

    Seguidament, l’àrea de Participació Popular ha presentat la proposta de nomenament dels nous membres del Patronat Municipal de La Patum pel bienni 2019-2021 d’acord amb l’article 9 dels estatuts d’aquest òrgan de participació sectorial que estableix la renovació de la meitat dels seus membres vocals cada quatre anys, a excepció dels regidors i regidores de les diferents formacions polítiques que han de ser renovats quan es renova la composició del consistori en el moment d’inici d’un nou mandat legislatiu. La proposta també inclou el nomenament de les persones que actuaran com a suplents en absència dels titulars durant les reunions del Patronat. Amb l’aprovació de la proposta, la Junta General del Patronat Municipal de La Patum pel bienni de 2019-2021 estarà formada pels membres següents:

    - Presidenta: Montse Venturós (alcaldessa)

    - Vicepresidenta primera: Roser Valverde (titular) i Aleix Serra (suplent)

    - Vicepresident segon: Ivan Sànchez (titular) i Eloi Escútia (suplent)

    - Regidor/a vocal de la CUP: Marià Miró (titular) i Roser Rifà (suplent)

    - Regidor vocal de Junts per Berga: Ferran Aymerich (titular) i Marc Marginet (suplent)

    - Regidor/a vocal d’ERC: Dolors Tous (titular) i Ramon Camps (suplent)

    - Regidor vocal del PSC: Abel Garcia (titular) i Marc Ortega (suplent)

    - Vocal cap de colla de la comparsa de Plens i Maces: Joan Sala (titular) i Antolí Barra (suplent)

    - Vocal caps de colla de les comparses de l’Àliga, els Àngels i el Tabal: Xavier Prat (titular) i David Perarnau (suplent)

    - Vocal caps de colla de les comparses dels Nans Nous, els Nans Vells i els Turcs i Cavallets: Òscar Guijarro (titular) i David Cussà (suplent)

    - Vocal caps de colla de les comparses de la Guita Grossa i la Guita Xica: Jordi Capdevila (titular) i Eloi Martínez (suplent)

    - Vocal patumaire en representació dels caps de colla: Ramona Riu (titular) i Joan Olalla (suplent)

    - Vocal patumaire en representació dels caps de colla: Daniel Massana (titular) i Èric Díaz (suplent)

    - Vocal patumaire en representació dels caps de colla: Jordi Selga (titular) i Ramon Miquel Safont (suplent)

    - Vocal patumaire en representació de l’Ajuntament de Berga: Jaume Vima (titular) i Ramon Escobet (suplent)

    - Vocal patumaire en representació de l’Ajuntament de Berga: Martí Villegas (titular) i Marta Pont (suplent)

    - Secretària del Patronat: Marta Planas (titular) i Roser Valverde (suplent, en ser la membre de dret de menor edat)

    Aquesta proposta ha estat aprovada amb els vots favorables de la CUP, ERC, el PSC i l’abstenció de Junts per Berga.

    En la part de control s’ha donat compte de les disposicions d’alcaldia i de les Juntes de Govern Local adoptades des de l’última sessió ordinària. També s’han presentat diversos informes d’Intervenció sobre les resolucions adoptades en contra de les objeccions efectuades en matèria d’ingressos. En concret, s’han presentat informes sobre els reparaments efectuats en relació a una sèrie d’expedients que s’han hagut de tramitar amb reparament durant els mesos de juny i juliol, un informe sobre l’estat d’execució del pressupost i un altre sobre el personal eventual. A més, també s’ha presentat un informe sobre el període mitjà de pagament a proveïdors situat en 24 i 54 dies durant els 3r i 4t trimestre de 2018, respectivament. En l’informe també queden reflectides les dades referents al primer semestre de 2019. En aquest cas, el període mitjà de pagament és de 62 dies (1r trimestre) i 167 dies (2n trimestre).

    Un cop finalitzada la part de control s’ha donat pas al torn de precs i preguntes per part dels diferents grups municipals a l’oposició. El grup municipal de Junts per Berga ha formulat precs i preguntes sobre la tramitació d’expedients per l’abandonament de residus, l’aplicació dels preus públics del Centre Esportiu Municipal El Tossalet, el dret d’accés a la informació dels regidors i regidores de l’oposició, l’estat i la previsió d’obertura del camí de la drecera de Queralt després dels despreniments registrats a la zona durant l’estiu, la reposició de la Font del Bou, l’aplicació de l’ordenança de civisme arran de conductes incíviques relacionades amb l’aparició de pintades en l’espai públic i la circulació de vehicles amb silenciadors no homologats. D’altra banda, el grup municipal d’ERC ha preguntat sobre les disfuncions del sistema de recollida de residus ‘Porta a Porta’ i sobre la planificació del procés referent a la ubicació de l’estació d’autobusos. Per últim, el grup municipal del PSC ha fet una intervenció referent al sistema de recollida de residus i ha ofert mà estesa per treballar conjuntament diverses qüestions relacionades amb el municipi.

    La propera sessió ordinària prevista se celebrarà el 3 d’octubre de 2019, a la sala de sessions de l’Ajuntament de Berga.

    Visualitza la retransmissió del Ple de la Corporació realitzada per TV Berguedà




< Anterior  ...        10  11  12  13  14  ...  Següent >

Ajuntament de Berga · Plaça de Sant Pere, 1 · 08600 Berga
Tel. 93 821 43 33 · Fax. 93 821 17 87 · berga@ajberga.cat
Amb la col·laboració:  Ajuntament de Berga