Inici

Berga elaborarà un Pla d’Acció Local per planificar estratègicament millores al Barri Vell i el conjunt de la ciutat

Infografia - Pla d'Acció Local
Ampliar en una finestra emergent Infografia - Pla d'Acció Local
Data de publicació: 08.10.20

L’Ajuntament de Berga ha iniciat l’elaboració d’un Pla d’Acció Local amb el suport de la Diputació de Barcelona. Es tracta de la creació d’un pla estratègic que es basa en les Agendes Urbanes i que té l’objectiu de definir un full de ruta per millorar el Barri Vell i el conjunt de la ciutat. El projecte neix amb una vocació integral i transversal per tal de treballar diferents temàtiques interconnectades (habitatge, espai públic, mobilitat, promoció econòmica, turisme, territori i paisatge, medi ambient, cohesió social, digitalització, models productius, gestió de recursos, etc.) amb l’objectiu de detectar les problemàtiques i potencialitats del municipi, determinar els principals reptes i dissenyar línies d’actuació per executar projectes a curt, mitjà i llarg termini.

La regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Berga, Roser Rifà, s’ha mostrat satisfeta que Berga pugui ser una de les ciutats escollides per la Diputació de Barcelona per redactar un projecte d’aquestes característiques. La planificació estratègica d’acord amb els principis de l’Agenda Urbana 2030 “ens permetrà pensar quina ciutat volem a l’horitzó, per a l’any 2030”. Rifà ha afegit que el fet “que sigui un projecte transversal i compti amb la participació d’agents polítics, entitats cíviques i veïnals permetrà tenir una visió global i focalitzar cap a on anem, més enllà d’aquest govern”.

El projecte neix a iniciativa de l’àrea de Promoció Econòmica i compta amb el suport dels diferents grups municipals, amb els quals coincideixen en la necessitat de definir col·lectivament la ciutat del 2030. Rifà ha explicat també que la totalitat del cost de la redacció del projecte recau en la Diputació de Barcelona, així com bona part del cost del procés participatiu, si bé d’aquest últim hi haurà cofinançament per part de l’Ajuntament de Berga per poder fer un procés participatiu més complet.

Què són les Agendes Urbanes?

Les Agendes Urbanes són el marc teòric i pràctic que orientarà les estratègies i les línies de finançament fins al 2030. A través d’aquestes agendes es vol facilitar que els ajuntaments posin en marxa els seus Plans d’Acció per afrontar els reptes dels municipis en diversos àmbits. Es tracta d’una oportunitat per fer que les ciutats esdevinguin espais més habitables, saludables, justos i resilients.

En el cas de l’Agenda Urbana de Berga, la previsió és que el projecte resultant pugui dotar el municipi d’una guia amb tot d’actuacions a dur a terme, de forma esglaonada en el temps i encaminades a assolir l’horitzó 2030.

Sessió de presentació del projecte

L’elaboració del projecte tindrà una durada aproximada de quatre mesos, d’octubre a gener. El procés comptarà amb sessions participatives amb entitats i agents clau del barri vell, el municipi i la comarca. La primera sessió es realitzarà el dimecres, 14 d’octubre, a les 6 de la tarda, a l’Espai Jove de Berga, situat al carrer de Mossèn Espelt, 13. La sessió consistirà en donar a conèixer el projecte als agents clau esmentats i les persones que hi estiguin interessades.




Documentació


Ajuntament de Berga · Plaça de Sant Pere, 1 · 08600 Berga
Tel. 93 821 43 33 · Fax. 93 821 17 87 · berga@ajberga.cat
Amb la col·laboració:  Ajuntament de Berga