Inici

L’Ajuntament de Berga estableix els tràmits per a la reobertura de terrasses de bars i restaurants en la Fase 1 del desconfinament

Foto terrassa bar desmuntada
Ampliar en una finestra emergent Terrassa de bar desmuntada al passeig de la Indústria
Data de publicació: 14.05.20

L’Ajuntament de Berga implementarà una sèrie de mesures per a la reobertura de les terrasses dels bars i restaurants de la ciutat durant la Fase 1 del desconfinament. En concret, es determinarà els tràmits que cal realitzar per a possibles ampliacions de la superfície de les terrasses i de les modificacions en el cobrament de les taxes relatives a la instal·lació de terrasses a la via pública per part dels establiments i serveis d’hostaleria i restauració. Aquests establiments i serveis podran reobrir les terrasses a partir de la Fase 1 del ‘Pla per a la transició cap a una nova normalitat’, aprovat pel Consell de Ministres el 28 d'abril de 2020, tenint en compte la situació sanitària, social i econòmica provocada per la pandèmia de la Covid-19.

Aquest pla estableix tres fases consecutives de desescalada (1, 2 i 3), partint d’una fase 0 inicial, de tal manera que es pugui avançar en funció de com progressin en el territori tant la pandèmia com les capacitats sanitàries per enfrontar-la. Actualment, Berga es troba en la Fase 0, però si prospera la proposta de la Generalitat de Catalunya per a què la Catalunya Central, Lleida i Girona passin a la Fase 1 del desconfinament, els bars i restaurants del municipi podrien obrir les terrasses a partir del dilluns, 18 de maig, respectant les restriccions i les mesures de prevenció de la prestació del servei de terrasses d’aquesta fase. En cas que no es faci efectiva la implementació de la Fase 1 als territoris de la Catalunya Central, seguiran les restriccions actuals de la Fase 0.

Restriccions sobre les terrasses de bars i restaurants durant la Fase 1

L’Ordre SND/386/2020, de 3 de maig, estableix que en els territoris que es trobin en la Fase 1 del desconfinament, l'ocupació de les terrasses es limitarà al 50% de les taules permeses en l’any anterior en base a la corresponent llicència municipal. En tots els casos, caldrà assegurar que es manté la deguda distància física d'almenys 2 metres entre les taules o, si s'escau, agrupacions de taules d’un màxim de 10 persones. Així mateix, serà necessari garantir la distància mínima interpersonal entre els clients i clientes.

Sol·licituds per a l’ampliació de terrasses de bars i restaurants

D’una banda, com a norma general, es permetrà l’obertura de terrasses als negocis autoritzats l’any anterior. Tan sols hauran de respectar la limitació d’instal·lar el 50% de les taules permeses, tenint en compte les mesures preventives esmentades anteriorment. En aquest cas, no caldrà que realitzin cap tràmit al respecte.

D’altra banda, els bars i restaurants que vulguin reobrir les terrasses amb una ampliació de superfície superior al 50%, sempre que ho permeti l'amplada de la via pública on s'ubiqui la terrassa, hauran de presentar una instància via telemàtica - Llicència d'ocupació de la via pública per a establiments (terrassa amb taules i cadires, etc. (TR022) - indicant el nombre de lots (1 lot és 1 taula amb 4 cadires) pels quals es vol sol·licitar l’ampliació. També caldrà detallar mitjançant un dibuix o croquis la distribució dels lots a la via pública.

En cas que la sol·licitud d’ampliació de la terrassa situada en una vorera comporti l’ocupació de part de la vorera d’altres edificis, caldrà aportar un escrit de conformitat emès per la propietat o la persona representat de la comunitat de propietaris dels edificis afectats. Ateses les diferents casuístiques que es puguin produir, s’estudiarà la disponibilitat d’espais físics i zones de vianants per resoldre les diferents peticions. També s’establirà, com a norma general, un límit màxim d’ocupació de taules i cadires al 100% de les autoritzades l’any anterior.

El consistori berguedà recomana tramitar les peticions el més aviat possible adjuntant la documentació sol·licitada per agilitzar el tràmit administratiu que comporta la resolució de les sol·licituds referents a les terrasses de bars i restaurants (tramitació i comunicació de la resolució a cada persona interessada).

Suspensió del cobrament de la taxa de terrasses durant l’estat d’alarma

Pel que fa a la taxa per a la instal·lació de terrasses a la via publica, el consistori no cobrarà aquesta ordenança als bars i restaurants durant el període comprès des de l’inici de l’estat d’alarma fins a l’autorització de l’entrada en la Fase 1 del territori de la Catalunya Central per part de les autoritats governamentals. Així doncs, el cobrament de la taxa es limitarà als dies hàbils d’ocupació i d’acord amb les limitacions establertes o possibles ampliacions autoritzades. Aquesta és una de les mesures del pla de xoc de l’Ajuntament de Berga per pal·liar els efectes de la Covid-19.

Paral·lelament, el consistori berguedà està treballant en una proposta per aprovar una disposició transitòria que permeti la no aplicació temporal de la corresponent ordenança fiscal de terrasses durant el segon semestre de l’any 2020. El personal tècnic municipal està treballant per poder presentar aquesta proposta en la pròxima sessió ordinària del plenari municipal que es realitzarà el mes de juny.




Ajuntament de Berga · Plaça de Sant Pere, 1 · 08600 Berga
Tel. 93 821 43 33 · Fax. 93 821 17 87 · berga@ajberga.cat
Amb la col·laboració:  Ajuntament de Berga