Inici

El bus urbà de Berga registra 41.578 usuaris durant el 2017, un 5,3% menys de viatgers que l’any anterior

Foto Bus Berga 2017
Ampliar en una finestra emergent
Data de publicació: 31.01.18
El nombre d’usuaris del servei de bus urbà de Berga durant el 2017 ha estat de 41.578 viatgers. Es tracta d’un servei que l’Ajuntament de Berga va posar en marxa a final de l’any 2008 amb la previsió que fos utilitzat per un mínim de 30.000 usuaris anuals. Enguany, el servei ha experimentat una davallada de 2.347 usuaris respecte el 2016, el que suposa un 5,3% menys de viatgers anuals. El regidor de Mobilitat de l’Ajuntament de Berga, Eloi Escútia, explica que “la davallada d’usuaris és, d’entrada, un fet que cal valorar negativament, i més des d’un equip de govern que aposta clarament per fomentar un canvi d’hàbits per aconseguir una mobilitat més sostenible a través de l’ús del transport públic”. Escútia apunta que la reducció del nombre de viatgers podria ser fruit dels canvis introduïts en les línies de bus urbà durant el 2017, “ja sigui perquè hi ha línies que no han tingut la demanda esperada o per què els canvis en les rutines sempre comporten un període d’adaptació”.

Segons les dades facilitades per l’empresa encarregada de gestionar el servei de transport urbà a la ciutat, els mesos de març i novembre han estat els que han registrat més viatgers amb 4.335 i 4.044 usuaris, respectivament. En canvi, l’ús del Bus Berga es va reduir durant el mes de juliol, quan es van comptabilitzar un total 2.867 usuaris. D’altra banda, la recaptació anual del servei de bus urbà a la ciutat de Berga ha estat de 27.242,50€. En concret, 11.789,50€ provenen de la venda directa de bitllets senzills i 13.082€ corresponen a la recàrrega de targetes. A més, també s’han recaptat 2.371€ referents a la venda de targetes.

Cal recordar que el passat mes de març es van posar en marxa noves línies que incloïen més trajectes, noves parades i una major freqüència de pas en la línia principal que cobreix la zona del centre de Berga. Això ha fet que el servei de transport també hagi arribat fins Avià i Cal Rosal per donar servei als usuaris que s’han de desplaçar fora del nucli urbà. Segons Escútia, “s’ha constatat que alguns d’aquests nous serveis no han obtingut els resultats esperats. Per això, després d’haver fet un anàlisi conjunt amb les associacions de veïns sobre els primers mesos d’ús de les noves línies i després de recollir les aportacions que ens han fet arribar nombrosos ciutadans i ciutadanes a títol individual, hem decidit fer alguns canvis”. En aquest sentit, es farà un reajustament del servei a través de la supressió de les línies que no compten amb la suficient demanda i se’n reforçaran d’altres. A més, també es prioritzarà la mobilitat sostenible i es preveu limitar o suprimir els espais públics que faciliten l’ús del vehicle privat.

Ajuntament de Berga · Plaça de Sant Pere, 1 · 08600 Berga
Tel. 93 821 43 33 · Fax. 93 821 17 87 · berga@ajberga.cat
Amb la col·laboració:  Ajuntament de Berga