Com realitzar el tràmit:
1. QUÈ ÉS?
- Aquest tràmit permet obtenir la llicència que autoritza l'ocupació de la via pública per part d'establiments, per exemple, terrasses de bar o restaurant (taules, cadires, para-sols, estufes de gas, etc.), aparadors de floristeries, etc.
- Cal sol·licitar el permís amb una antelació d’1 mes.
- Disposar de la corresponent llicència d'obertura de l'establiment/ comunicació prèvia de l'activitat.
- A més de la sol·licitud degudament emplenada i el model d’autorització, en el cas de ser presentada per un representant, caldrà aportar:
- Dades identificatives de la persona interessada (física-DNI/NIE o jurídica-NIF), o bé dades i autorització de la persona que la representi.
- Còpia del plànol de l'emplaçament on es vol instal·lar les taules i cadires.
- Fotografia de l'emplaçament on es vol instal·lar les taules i cadires.
- Per les estufes d'exterior caldrà aportar:
- Certificat d'homologació de la CE.
- Assegurança que cobreixi els danys que puguin ocasionar les estufes.
- Contracte de manteniment de les estufes amb l'empresa especialitzada.
2. DESCARREGA EL FORMULARI
Descarregar el següent formulari i omplir-lo adequadament amb les dades demanades.
3. TRAMITACIÓ
- Omplir el formulari d’instància genèrica que trobarà en el següent enllaç, i adjuntar:
- El FORMULARI SOL·LICITUD
- Tota la DOCUMENTACIÓ digital que requereixi aquest tràmit.
* ABANS d’ENVIAR el formulari és OBLIGATORI ADJUNTAR tota la DOCUMENTACIÓ.
* En cas que FALTI alguna de la documentació requerida, NO ES TRAMITARÀ la petició.
RECOMANACIONS ABANS DE REALITZAR LA TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA
- En el cas d’una persona física, pot presentar el formulari sol·licitud, degudament omplert, i adjuntant tota la documentació necessària a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) de l'Ajuntament de Berga.
- En el cas d’una persona física, es pot fer també presentant la documentació certificada a les oficines de correus a l'adreça:
Att. Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC)
Ajuntament de Berga
Pl. Sant Pere, 1
08600 Berga (Barcelona)
4. PREU
Aquest tràmit està sotmès a taxes municipals.
El seu preu el pot consultar a l'ordenança fiscal núm. 15 a la web de l'Ajuntament de Berga: Ordenances fiscals
Aquestes taxes s’hauran de liquidar a l’atorgament de l’autorització, i dins del termini de trenta (30) dies* posteriors a la notificació de la seva aprovació.
* El pagament en període voluntari s’ha de fer en els següents terminis:
- Si la notificació de la liquidació es realitza entre els dies 1 i 15 de cada mes, des de la data de recepció de la notificació fins el dia 20 del mes posterior o si aquest no fos hàbil, fins a l’immediat hàbil següent.
- Si la notificació de la liquidació es realitza entre els dies 16 i darrer de cada mes, des de la data de recepció de la notificació fins el dia 5 del segon mes posterior o, si aquest no fos hàbil, fins a l’immediat hàbil següent (Art. 62.2 LGT).
Preus per lots (1 lot = 1 taula i 4 cadires)
5. MITJANS DE PAGAMENT
Un cop rebuda la liquidació corresponent (correu ordinari o telemàtic, segons el cas) i d’acord amb la Llei 39/2015, l’execució del pagament, llevat que es justifiqui la impossibilitat de fer-ho, s’ha de realitzar utilitzant algun dels mitjans electrònics següents:
- Targeta de crèdit o dèbit
El deute derivat d’aquestes liquidacions s’ingressarà a les dependències municipals, a la unitat administrativa de Tresoreria, en l’horari de Caixa, el qual és de 10 a 14 hores, de dilluns a divendres, en raó a la data de pràctica de la seva notificació.
- Transferència bancària
S’efectuarà al número de compte: ES91 0182 6035 4402 0298 5202, de l’entitat BBVA, especificant clarament dins el Concepte de la transferencia el corresponent Número de liquidació tributària.
6. MÉS INFORMACIÓ