Inici

Notícies

Calendari Calendari
  • La Policia Local inicia una campanya per fomentar el bon ús de les targetes d’aparcament per a persones amb discapacitat
    Data de publicació: 03.11.19
    La Policia Local de Berga ha posat en marxa una campanya per evitar l’ús inadequat i fraudulent de les targetes d’aparcament per a persones amb mobilitat reduïda. Es tracta d’un document acreditatiu que permet estacionar el vehicle en espais reservats per a la càrrega i descàrrega, així com en zones d’estacionament regulat o zona blava de la ciutat.

    La primera actuació de la campanya ha consistit en la realització d’una sessió formativa adreçada als agents del cos policial i els vigilants de la zona blava que es va realitzar el passat dimarts, 29 d’octubre, a la Sala Casino de Berga. Durant les tres hores de durada de la sessió, es van donar a conèixer diverses eines per detectar de forma ràpida i eficaç les targetes vàlides enfront de les targetes fraudulentes.

    Procediment d’actuació per l’ús inadequat de les targetes

    En el moment que els agents de policia o els agents de mobilitat detecten un vehicle estacionat en les zones reservades per a persones amb mobilitat reduïda, es revisa la targeta acreditativa de discapacitat. En cas que la targeta no sigui autèntica, sinó que sigui fotocopiada, falsificada o fora dels casos previstos per la normativa vigent, s’avisarà la grua per efectuar la retirada del cotxe i s’imposarà una sanció econòmica corresponent a la infracció comesa, ja sigui per haver estacionat en una zona reservada per a persones amb mobilitat reduïda, en càrrega i descàrrega i/o per haver estacionat en zona blava. Posteriorment, es comissarà la targeta fraudulenta i, si s’escau, s’informarà les autoritats judicials.

    Sancions segons la legislació

    Per altra banda, cal recordar que la Llei 13/2014, de 30 d’octubre, d’accessibilitat preveu sancions administratives de caràcter lleu d’entre 300 i 6.000€. Tanmateix, es poden donar casos en què s’empri la via penal per l’ús indegut de targetes fora dels casos previstos per la normativa vigent, com per exemple per falsificació o per l’ús de persones que no tinguin cap tipus de relació familiar amb el titular, entre d’altres.
  • Berga promou un canvi organitzatiu per a què la Cavalcada de Reis de 2020 sigui més oberta, participativa i transversal
    Data de publicació: 30.10.19
    Berga obrirà l’organització de la Cavalcada de Reis de 2020 a totes les entitats locals i persones a títol individual per fer-la més participativa i transversal. L’Ajuntament de Berga i les tres entitats que tradicionalment han coorganitzat l’esdeveniment (Bauma dels Encantats, Penya Boletaire i Colònies a Borredà) han promogut canvis en el model organitzatiu de la cavalcada per integrar les persones que vulguin prendre-hi part, així com per deixar de pintar de negre les persones que formen part de la comitiva del rei Baltasar. La regidora de Festes, Roser Valverde, ha destacat la voluntat de seguir obrint les festes de la ciutat per a què els veïns i veïnes hi participin activament i aportin les seves idees i propostes. Segons Valverde, “s’ha apostat per treballar en la inclusió de persones racialitzades per incloure-les en el dia a dia cultural i festiu del municipi, buscant sempre el treball conjunt amb les entitats i el veïnat”. La regidora de Festes ha afegit que “l’eix de treball sempre és i continua sent la voluntat d’ampliar les festes al màxim, buscant que tothom se senti còmode i tingui el seu espai en la quotidianitat de la ciutat. En aquest sentit, s’insta a tothom que en tingui ganes a participar-hi”.

    Comissió organitzadora d’entitats i representants municipals

    El consistori s’ha posat en contacte amb les entitats del municipi per traslladar-los la voluntat de crear una comissió formada pels representants de les associacions interessades en col·laborar amb els preparatius de la festa. Aquest organisme també comptarà amb la participació de les tres entitats encarregades de gestionar les carrosses dels Reis d’Orient en els darrers anys per tal d’aportar la seva experiència, així com dels tècnics i tècniques municipals que vetllen per diversos aspectes relacionats amb la logística dels actes de la cavalcada.

    La cavalcada en xifres

    La Cavalcada de Reis de Berga és un esdeveniment que acostuma a mobilitzar unes 120 persones, aproximadament. Per això, es requereix la participació d’entre 30 i 40 persones majors de 16 anys per a la comitiva que acompanyarà a cada rei durant la rua que recorrerà els carrers de la ciutat el dia 5 de gener.

    Les entitats i persones interessades en prendre part en la Cavalcada de Reis de 2020 poden adreçar-se a l’àrea de Festes de forma presencial, a través de l’adreça electrònica entitats@ajberga.cat i al telèfon 93 821 43 33. El termini per realitzar la sol·licitud finalitzarà el 15 de novembre.

    Baltasar de veritat

    El desembre de 2018, l’entitat Casa Nostra Casa Vostra va iniciar una campanya titulada #BaltasarDeVeritat per instar els ajuntaments i les entitats organitzadores de les cavalcades de reis de Catalunya a acabar amb la pràctica de pintar de color negre les persones que formaven part de la comitiva del rei Baltasar. Davant d’aquesta demanda, l’organització de la Cavalcada de Reis de Berga va prendre el compromís de facilitar la incorporació de persones racialitzades als actes de la cavalcada de 2020. Per tot això, enguany, s’està treballant per fer que el rei Baltasar i els patges reials siguin persones racialitzades. La resta d’acompanyants de la comitiva del rei Baltasar tampoc portaran la cara pintada de negre, sinó que s’utilitzarà un tipus de maquillatge facial similar al dels altres dos reis.

< Anterior  ...          10  11  12  ...  Següent >

Ajuntament de Berga · Plaça de Sant Pere, 1 · 08600 Berga
Tel. 93 821 43 33 · Fax. 93 821 17 87 · berga@ajberga.cat
Amb la col·laboració:  Ajuntament de Berga