Berga Connecta, la nova aplicació per a dispositius mòbils que posa l'Ajuntament de Berga a la mà de la ciutadania

Última revisió 01-07-2025 18:36
01/07/2025

Berga estrena una aplicació per a dispositius mòbils per apropar l’actualitat municipal i promoure un nou canal de comunicació i participació ciutadana.

L’aplicació s’anomena Berga Connecta i inclou els recursos municipals més utilitzats, ja que permet accedir a les notícies i l’agenda d’esdeveniments, notificar incidències de la via pública, fer tràmits, rebre informació i avisos sobre diferents serveis, entre d’altres. Aquesta nova eina està disponible per a dispositius Apple i Android i es pot descarregar gratuïtament. L’aplicació ha estat desenvolupada per l’empresa gironina WeTown.

Facilitar la comunicació entre l’ajuntament i la ciutadania

Isaac Santiago, regidor de TIC de l’Ajuntament de Berga, ha destacat la necessitat de disposar d’aquesta eina per resoldre una mancança de comunicació existent amb la ciutadania. “Era necessari tenir aquesta aplicació per disposar d’un nou canal de comunicació més directe amb l’ajuntament. La ciutadania ens ha fet saber que, de vegades, no li arribava tota la informació del consistori i hem buscat una solució per centralitzar la informació”. En aquest sentit, l’alcalde de Berga, Ivan Sànchez, ha afegit que “aquesta aplicació per a mòbils és una bona eina, molt fàcil d’utilitzar i intuïtiva. És una manera de tenir l’ajuntament a la butxaca i crec que facilitarà la vida de les persones de Berga”.   

Joan Carles Garcia, responsable de Serveis TIC de l’Ajuntament de Berga, ha dit que “volíem una solució digital actual a l’alçada del moment que vivim de transformació digital. L’objectiu és simplificar la relació de l’ajuntament amb la ciutadania i posar a l’abast el màxim d’informació, serveis i tràmits”. Gonzalo Porras, membre de l’empresa WeTown, ha comentat que “l’aplicació és una eina viva que arrenca amb una sèrie de funcionalitats, però que alhora que permet continuar desenvolupant i millorant la relació digital entre l’ajuntament i la ciutadania, fomentar la participació, així com la dinamització de l’activitat municipal per part de la ciutadania”.  

Berga Connecta

Berga Connecta inicia el seu camí amb una sèrie de recursos que permeten a la ciutadania informar-se sobre l’actualitat municipal i accedir als serveis principals de la ciutat. Per exemple, els usuaris i usuàries poden consultar les últimes notícies, conèixer l’agenda d’activitats programades, notificar qualsevol incidència de la via pública, consultar la informació sobre diferents serveis (recollida de residus, bus urbà, servei de transport interurbà, zona blava), sol·licitar cita prèvia i accedir a la seu electrònica per a fer tràmits. Pròximament, s’implementaran noves funcionalitats que permetran la venda d’entrades a través de plataformes de pagament, la inscripció a activitats o la realització d’enquestes, entre d’altres.     

Registre d’incidències

Una de les eines destacades de l’aplicació és la notificació d’incidències a la via pública.  Per fer-ho, caldrà indicar el tipus d’incidència detectada seleccionant la categoria (enllumenat, neteja viària, residus, voreres i calçades, mobiliari urbà, parcs infantils, arbrat i jardineria, senyals i semàfors, pilones, clavegueram, xarxa d’aigua potable o altres). Tot seguit, serà necessari adjuntar alguna fotografia, concretar la ubicació i descriure breument la incidència per facilitar-ne la resolució. Quan l’ajuntament doni resposta a la incidència, l’usuari o usuària rebrà una notificació per consultar la informació relacionada amb la incidència registrada.  

Rebre notificacions o avisos

Una de les particularitats de l’aplicació és que ofereix la possibilitat de rebre avisos o notificacions a l’instant en cas que es produeixin interrupcions en el subministrament de serveis, talls de circulació en alguna via, canvis en la recollida de residus i altres situacions sobrevingudes. A més, aquests avisos es poden emetre de manera segmentada, per zones del municipi. Tant per a rebre avisos com per a interactuar amb l’ajuntament caldrà registrar-se facilitant les dades de contacte.

Joan Carles Garcia (Serveis TIC de l'Ajuntament de Berga), Ivan Sànchez (Alcalde de Berga), Isaac Santiago (Regidor de TIC de l'Ajuntament de Berga) i Gonzalo Porras (WeTown) durant la presentació de l'aplicació Berga Connecta
Joan Carles Garcia (Serveis TIC de l'Ajuntament de Berga), Ivan Sànchez (Alcalde de Berga), Isaac Santiago (Regidor de TIC de l'Ajuntament de Berga) i Gonzalo Porras (WeTown) durant la presentació de l'aplicació Berga Connecta
Autor: Ajuntament de Berga