L’Ajuntament de Berga posa a disposició de la ciutadania l’obtenció de volants i certificats d’empadronament actuals individuals de forma àgil a través de la Seu Electrònica.
Pocs minuts després d’haver sol·licitat els documents, aquests es reben mitjançant notificació electrònica, sense necessitat que els empleats públics intervinguin en la seva tramitació.
Això és possible gràcies a la integració del programa del Padró d’habitants de l’ajuntament amb el nou gestor d’expedients, implementat al setembre d’enguany, la qual cosa ha permès fer un pas endavant en l’adaptació de l’activitat municipal a les possibilitats que ofereix l’actuació administrativa automatitzada.
La sol·licitud de volants i certificats d’empadronament actuals individuals es pot presentar telemàticament (amb certificat digital) a la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Berga amb caràcter gratuït. La resta de volants i certificats d’empadronament demanats telemàticament i presencialment es continuaran tramitant com fins ara, és a dir, mitjançant sol·licitud telemàtica o presencial, i els certificats porten associada una taxa d’1,30 €.
Per sol·licitar el volant o certificat d’empadronament cal accedir a l’apartat del Padró d’habitants del portal web de la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Berga mitjançant la utilització del certificat digital. També es pot accedir a través de l’apartat de destacats, situat a la capçalera de la pàgina web del consistori.
En aquest apartat caldrà prémer l’opció “Descarregar volant o certificat individual”. Posteriorment, caldrà facilitar una adreça de correu electrònic i seleccionar el document que es vol obtenir (volant o certificat d’empadronament).
El volant d’empadronament és el document que es demana habitualment per a múltiples finalitats com per exemple: targeta sanitària, DNI, habitatges protegits, sol·licitud de plaça escolar, convocatòries d’organismes, ajudes a la dependència, etc. Es tracta d’un document que no requereix signatures específiques i es pot expedir amb més celeritat. Amb caràcter general és vàlid el volant d’empadronament.
Aquest document només és requerit en casos especials: acreditar l’empadronament davant els Tribunals de Justícia, organismes estrangers, matrimoni civil, parelles de fet, etc. La certificació ha d’estar subscrita per l’usuari que ocupa les funcions de secretaria de l’ajuntament i, per això, la seva emissió no és tan ràpida com la del volant d’empadronament.