L’Ajuntament de Berga ha promogut una campanya de suport als establiments d’hostaleria i restauració de la ciutat per fomentar el servei de restauració a domicili entre els veïns i veïnes. La iniciativa consistirà en la posada en marxa d’un canal d’informació i difusió dels serveis dels bars i restaurants del municipi a través de les xarxes socials i compta amb la col·laboració de l’Associació d’Hostaleria i Turisme del Berguedà i Bergacomercial. La campanya s’anomena ‘Berga per Emportar’ i és una de les accions incloses en el Pla de Xoc de 2021 per apaivagar els efectes de la crisi econòmica i sanitària causada per la pandèmia de la Covid-19.
La campanya ‘Berga per Emportar’ té l’objectiu de dinamitzar un sector afectat per les restriccions d’activitat decretades per les autoritats governamentals i sanitàries per contenir la Covid-19. Des de l’inici de la pandèmia, els bars i restaurants han patit el tancament forçós durant diversos períodes de temps i també han vist restringit l’aforament i l’horari dels serveis prestats als locals. Això ha comportat que els professionals del sector hagin adaptat els seus negocis i hagin desenvolupat el servei de menjar per emportar o l’entrega de menjar a domicili, entre d’altres.
La iniciativa consistirà en la creació d’un perfil a la xarxa social Instagram sota el nom @BergaPerEmportar. Aquest perfil pretén aglutinar els bars i restaurants de la ciutat i esdevenir un altaveu digital per posar en valor el sector de l’hostaleria i la restauració. L’hàbit d’esmorzar al bar o de fer qualsevol àpat en un restaurant són costums arrelats en el nostre dia a dia que ens permeten socialitzar amb persones del nostre entorn. La pandèmia ha reduït les trobades socials que es produeixen als bars i restaurants, però la campanya pretén seguir fomentant aquest hàbit entre la ciutadania a través del consum a casa per contribuir a mantenir oberts aquests negocis.
@BergaPerEmportar és un perfil informatiu que potenciarà les històries destacades. Es tracta d’un espai situat sobre el mosaic de fotografies que permet publicar fotografies o vídeos breus. Les històries destacades estaran dedicades a cadascun dels bars i restaurants adherits a la campanya i inclouran informació sobre l’horari, les condicions del servei d’entrega i recollida de menjar, el menú i/o la carta i l’enllaç a les xarxes socials de l’establiment d’hostaleria o restauració. També es realitzaran publicacions periòdiques vinculades a la temàtica de la campanya i es faran accions per incentivar la participació des usuaris i usuàries a través de sortejos, entre d’altres.
Els bars i restaurants interessats en adherir-se a la campanya ‘Berga per Emportar’ hauran de posar-se en contacte amb l’àrea de Promoció Econòmica a través de l’adreça de correu electrònic promocioeconomica@ajberga.cat. La iniciativa s’adreça a qualsevol establiment d’hostaleria i restauració del municipi que ofereixi el servei de menjar per emportar i/o entrega a domicili. La campanya tindrà una durada limitada i es mantindrà en funció de l’acollida i de l’evolució de la situació sanitària. De moment, la campanya compta amb una quinzena de bars i restaurants adherits.
La campanya ha estat dissenyada per l’estudi Llibresgràfics i disposa d’un logotip creat per a l’ocasió. La imatge inclou el nom de la campanya #BergaPerEmportar i els coberts que s’utilitzen sovint en els àpats: la cullera, la forquilla i el ganivet. La creació i la gestió dels continguts del perfil @BergaPerEmportar també estarà realitzada per l’estudi gràfic esmentat. La campanya i el disseny del material de difusió ha tingut un cost de 2.057 €.