Berga impulsa una marca per convertir-se en la capital de la tardor amb una pluja de propostes per viure intensament aquesta època de l'any

Última revisió 16-09-2022 00:19
16/09/2022

La tardor al Berguedà és natura, gastronomia, paisatge, cultura, patrimoni... Berga vol exercir la capitalitat de la comarca a través d’una iniciativa que engloba els diferents esdeveniments que acollirà el municipi els pròxims mesos essent un lloc de parada obligatòria per a totes les persones que visiten la comarca durant l’època tardorenca.

Es tracta d’un període que permet gaudir de l’espectacle que ens ofereixen els paratges naturals i el paisatge urbà amb el canvi de fullatge de l’arbrat, la cuina del bolet i de la caça o les propostes musicals i teatrals de la temporada, entre d’altres. L’Ajuntament de Berga ha impulsat la creació de la marca ‘Berga, capital de la tardor’ per promoure les virtuts del territori i aglutinar les diferents propostes que es portaran a terme al municipi de l’1 d’octubre a l’1 de novembre. Pròximament, es donaran a conèixer els detalls de les activitats programades durant el període esmentat.   

Viure plenament la tardor

L’alcalde de Berga i regidor de Patrimoni Cultural i Museus, Ivan Sànchez, ha assegurat que “la tardor és una de les millors èpoques per visitar Berga i el Berguedà perquè s’omplen de vida. Amb aquesta marca volem que totes les persones del territori i el continent sàpiguen que és el millor lloc per viure i gaudir la tardor”. Sànchez ha expressat les virtuts de la comarca en diversos àmbits i ha expressat la voluntat que la marca perduri i creixi en els pròxims anys.

Deixar de ser un lloc de pas

Un dels objectius de la iniciativa és oferir un ampli ventall de propostes (fires, concerts, teatre, visites guiades, jornades de patrimoni, etc.) per atraure els berguedans i berguedanes, però també a totes aquelles persones que passen de llarg de la ciutat. La regidora de Promoció Econòmica, Roser Rifà, ha dit que “la iniciativa va més enllà de la promoció de la ciutat i esperem que tingui impacte en la gent que es queda atrapada a la C-16. Berga no pot ser un lloc de pas, sinó que és un lloc d’acollida on podem oferir multiplicitat de propostes per a tothom”.

El regidor de Turisme, Andreu Comas, ha esmentat el fet que “Berga és la capital d’una comarca que encara és eminentment rural. La tardor és època d’abundància d’horts, és època de caça i molts elaborem ratafia amb les herbes que tenim al voltant. A la tardor abunden les activitats i precisament això és el que volem fer visible”. 

Pluja de fulles

Un paraigües obert, d’on emanen les fulles caduques simulant l’efecte de la pluja amb tonalitats marronoses. Aquesta és la imatge que il·lustra la marca ‘Berga, capital de la tardor’ creada per Salvador Vinyes. El dissenyador berguedà ha plasmat gràficament la idea per representar el concepte de la marca. Vinyes ha descrit el disseny de la següent manera: “És un paraigües, és un pilot de fulles que poden ser un pilot d’activitats, un pilot de coses... No és un nombre concret, però expressa moviment i els colors són clarament de tardor”. 

Presentació de la iniciativa 'Berga, capital de la tardor'
Presentació de la iniciativa 'Berga, capital de la tardor'
Autor: M. Canturri