L’Ajuntament de Berga ha iniciat el procés d’adjudicació del contracte administratiu mixt de subministrament, en modalitat de lloguer o llicenciat, d’un sistema informàtic per a la gestió de tràmits de la ciutadania, registre, expedients i òrgans col·legiats.
El contracte té un pressupost de 212.676,86 € (IVA inclòs) en un sol lot, tindrà una durada de quatre anys i inclourà la implantació i seguiment del nou sistema informàtic.
L’objecte del contracte és la implementació i manteniment d’un sistema informàtic per a la gestió de tràmits de la ciutadania, el registre, els expedients i els òrgans col·legiats. El model de contractació podrà ser en modalitat de lloguer SaaS (Software as a Service) o llicenciat (propietat). En tot cas, el sistema haurà d’estar allotjat, com a requisit, en les instal·lacions sota la responsabilitat del proveïdor al qual se li adjudiqui el contracte.
La implementació de la gestió electrònica en l’administració pública ha anat prenent importància, especialment a partir de l’entrada en vigor de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/1015, d’1 d’octubre, del règim jurídic del sector públic.
Ambdues normes suposen, entre d’altres, un impuls en la digitalització de la gestió del servei públic a través de l’adopció de processos i mesures digitals tant respecte a la tramitació externa (relació de l’administració amb la ciutadania a través del registre municipal i els tràmits concrets) com respecte a la tramitació interna (creació i gestió d’expedients, convocatòria d’òrgans col·legiats, gestió integrada entre registres electrònics i intercanvi de dades entre administracions públiques).
Presentació d’ofertes
Les persones naturals i/o jurídiques interessades en concórrer al concurs poden presentar les ofertes a partir de l’endemà de la publicació al perfil del contractant i fins a les 23:59 h del dimarts 7 de maig de 2024. La presentació serà mitjançant Sobre Digital, que garanteix la confidencialitat del seu contingut fins al moment de l’obertura.
Les empreses licitadores hauran d’acreditar la seva solvència econòmica, tècnica i professional per optar a la contractació del projecte. La Mesa de contractació estarà formada per un president/a, tres vocals i un secretari/ària i avaluarà totes les propostes per tal d’escollir l’oferta que resulti més adequada i avantatjosa per a la licitació.
Podeu consultar tota la informació referent a la licitació del contracte a través del perfil del contractant, disponible al web de l’Ajuntament de Berga.