Berga obre el període per sol·licitar les places d'administradors i administradores de La Patum i Els Elois 2020

Última revisió 12-03-2021 08:57
02/03/2020

L’Ajuntament de Berga ha obert la convocatòria per sol·licitar l’accés a les places d’administradors i administradores de La Patum i Els Elois de 2020. Es tracta de quatre parelles que s’encarregaran de presidir els actes principals durant les festes de Corpus i Els Elois d’enguany en representació dels antics quatre barris en què es dividia la ciutat: Feixines o Capdamunt de la Vila (Fonolls), Sant Pere (Esclafidors rebentats), Centre o Carrer Major (Esclafidors embotits) i Raval (Ravenisses). Tradicionalment, els administradors i administradores tenien la funció de recaptar diners per finançar les despeses de les festes de l’Octava de Corpus, però avui dia la seva participació ha esdevingut simbòlica i protocol·lària. Les persones interessades en formar part de les dues celebracions podran presentar la seva candidatura del 2 de març al 17 d’abril, a través de la tramitació d’una instància genèrica al consistori berguedà.

El llegat de les festes dels barris

Els administradors i administradores no són una comparsa, però comptem amb 401 anys d’història i s’han convertit en un element rellevant de la festa perquè han contribuït a mantenir el llegat de les festes dels barris que tradicionalment se celebraven durant La Patum. La vida social i cultural del municipi era cabdal i la figura dels administradors i administradores ha estat essencial per explicar la història dels barris i la seva contribució al Corpus berguedà.

Presentació de candidatures

L’Ajuntament de Berga ha obert un període ordinari en què es podran presentar les candidatures per escollir les quatre parelles d’administradors i administradores en funció d’una sèrie de criteris de valoració que es basen en la data de celebració del casament, el lloc de residència i la vinculació a entitats locals, comparses i formacions musicals per part dels candidats i candidates. Cal recordar, però, que no és imprescindible que les parelles candidates estiguin casades per poder exercir el càrrec d’administradors i administradores. El termini d’inscripció és obert des d’aquest dilluns i es tancarà el divendres, 17 d’abril. En cas que el nombre de sol·licituds sigui inferior al nombre de places disponibles, s’obrirà un període extraordinari per a què s’hi puguin apuntar persones a títol individual que posteriorment seran agrupades per parelles.

La sol·licitud de les places d’administradors i administradores es podrà realitzar mitjançant la presentació d’una instància genèrica via telemàtica o presencialment al Registre general de l’Ajuntament de Berga situat a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC). L’horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres, de 9 del matí a 2 del migdia i el dilluns, de 5 a 7 de la tarda. Les persones sol·licitants hauran de ser majors d’edat i en el document d’inscripció caldrà indicar els criteris de valoració que compleixen.

Compromisos durant ambdues celebracions

Les setmanes prèvies a l’inici del Corpus, l’Ajuntament de Berga portarà a terme una sessió informativa a les parelles seleccionades per explicar les tasques protocol·làries que comporta el càrrec i també disposaran d’una persona de referència durant la celebració de la festa per tal d’acompanyar-los en les seves funcions. En aquest sentit, els administradors i administradores hauran d’assistir als actes relacionats amb les festes de La Patum i Els Elois de 2020. Per exemple, hauran de participar al Ple extraordinari del diumenge de l’Ascensió, les misses majors, La Patum de Lluïment de dijous, divendres i diumenge de Corpus, el lliurament de premis del concurs de cartells i el concurs de dibuix infantil, l’entrega dels Títols de Patumaire i Patumaire d’Honor i els salts de Patum que es realitzaran davant dels seus domicilis durant la passada de dissabte a la nit. D’altra banda, també es requerirà la seva assistència durant els actes de la festivitat d’Els Elois com per exemple en les passades de dissabte i diumenge, a l’ofici i el Ballet de Déu de la Boda Típica de l’Alt Berguedà.

Per a més informació sobre el procés d’inscripció dels administradors i administradores de La Patum i Els Elois, podeu contactar amb l’àrea d’Alcaldia, a través de l’adreça de correu electrònic alcaldia@ajberga.cat i al telèfon 938 214 333, extensió 3201.

Palmons i bandes, elements representatius dels antics quatre barris de la ciutat