Berga obre el període per sol·licitar l'ocupació de la via pública per muntar parades durant la diada de Sant Jordi 2025

Última revisió 14-03-2025 15:10
14/03/2025

L’Ajuntament de Berga ha obert el termini per sol·licitar l’ocupació de la via pública durant la diada de Sant Jordi, que se celebrarà el dimecres 23 d’abril.

El consistori s’encarregarà de distribuir les parades de roses i llibres, tenint en compte la disponibilitat de l’espai i prioritzant, en la mesura que sigui possible, les botigues que desitgin posar parada davant del seu establiment comercial. Les persones o entitats interessades en disposar d’una parada o estand per vendre roses o llibres durant la diada d’enguany, podran tramitar les peticions fins al 10 d’abril, prèvia sol·licitud i liquidació de la taxa corresponent.  

Sol·licitud d’espai      

Les persones i/o entitats interessades en disposar d’una parada o estand per vendre roses, llibres o altres productes relacionats durant la festivitat d’enguany, poden tramitar les peticions fins al 10 d’abril de 2025. Per fer-ho, serà necessari presentar una instància específica anomenada ‘Llicència d’ocupació de la via pública per a llocs de venda eventuals (parades) (TR020/2) disponible a l’apartat ‘Tràmits i gestions’ del web municipal (www.ajberga.cat).

Informació i documentació

En el document de sol·licitud de l’espai, caldrà especificar el tipus de parada que es vol instal·lar, és a dir, si es vol destinar a la venda de llibres, de roses, d’ambdós productes o d’altres articles relacionats amb la festivitat de Sant Jordi. També caldrà indicar la ubicació i la mida de l’estand, així com l’horari d’ocupació de l’espai en qüestió. A banda d’això, serà necessari adjuntar la carta d’autoliquidació tributària, que és el document que acredita que s’ha abonat la taxa corresponent per portar a terme l’activitat. En el cas de les parades de venda de productes d’alimentació també caldrà adjuntar en la sol·licitud el document corresponent a l’assegurança de responsabilitat civil.

Presentació d’instàncies

En compliment de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones jurídiques i les entitats sense ànim de lucre han de fer la sol·licitud de forma telemàtica, mentre que les persones físiques poden tramitar-ho en línia o presencialment, a través de l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) situada a l’Ajuntament de Berga (plaça de Sant Pere, 1).

En cas d’haver de realitzar la tramitació de forma presencial, caldrà sol·licitar cita prèvia en aquest enllaç o agafar torn en el caixer d’autoservei situat davant de la recepció de l’OAC. L’horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres, de 9  a 14 h i els dilluns, de 17 a 19 h.

Roses de la diada de Sant Jordi de 2024
Roses de la diada de Sant Jordi de 2024
Autor: Ajuntament de Berga