L’Ajuntament de Berga ha posat en marxa la campanya ‘Companyies en xarxa’. Es tracta d’un espai creat per dinamitzar i reforçar la comunicació i les relacions socials de les persones grans del municipi que han vist minvats els seus espais relacionals a causa de la Covid-19. La iniciativa forma part del projecte ‘Espai amic’ desenvolupat per l’Àrea de Drets Socials de l’Ajuntament de Berga amb la col·laboració de l’Oficina d’Inclusió Social del Consell Comarcal del Berguedà i té l’objectiu de posar les noves tecnologies a l’abast de les persones grans. Per fer-ho, s’ha creat un grup pilot per detectar les necessitats d’aquestes persones, així com per oferir eines i suport pel desenvolupament de les seves habilitats en l’entorn digital.
‘Companyies en xarxa’ és un espai de trobada adreçat a persones majors de 65 anys, que resideixen a Berga, que viuen soles i/o que tenen ganes de mantenir-se actives i relacionar-se amb altres persones. L’objectiu és promoure el coneixement i l’ús de les noves tecnologies, crear un espai virtual per facilitar les relacions socials i oferir activitats implicant diversos agents mitjançant el treball en xarxa. El projecte preveu que aquest espai de trobada també pugui ser un espai de tertúlia per a què les persones participants puguin tractar temes d’actualitat o qüestions relacionades amb qualsevol àmbit que pugui resultar del seu interès.
El grup pilot està format per sis persones, una tècnica de Drets Socials de l’Ajuntament de Berga i una tècnica de l’Oficina d’Inclusió Social del Consell Comarcal del Berguedà que s’encarreguen de dinamitzar les trobades i activitats. La iniciativa va arrencar el passat 1 d’octubre amb una trobada presencial realitzada a l’Ajuntament de Berga. En aquesta reunió, les persones participants van compartir les experiències viscudes durant el període de confinament, van esmentar les seves necessitats i mancances a l’hora d’utilitzar les noves tecnologies (ordinadors, telèfons mòbils, tauletes, Internet, programari i aplicacions mòbils, etc.) i van concretar en quins àmbits volien aprofundir el seu coneixement per realitzar les tasques quotidianes o tràmits amb les administracions públiques, entre d’altres. Es preveu que les properes trobades es realitzin de forma virtual per a què les persones participants puguin posar en pràctica els coneixements adquirits en l’àmbit digital.
Les persones interessades en formar part d’aquest espai de trobada poden contactar amb l’àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament de Berga, trucant al telèfon 938 215 331 o a través de l’adreça de correu electrònic aj022.ssocials@ajberga.cat. L’horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres, de 9 a 14 h.