Ets capaç d’explicar la llegenda de Sant Jordi en quinze o menys segons? Aquest és el repte proposat per les àrees de Cultura i Joventut de l’Ajuntament de Berga per celebrar la Diada de Sant Jordi de 2020. La crisi sanitària provocada pel coronavirus ha impedit que els carrers de la ciutat s’omplin de parades de llibres i roses durant la jornada del 23 d’abril, però el consistori berguedà ha ideat la campanya ‘Sant Jordi Confinat’ per promoure el coneixement de la llegenda protagonitzada pel cavaller, la princesa i el drac des d’una perspectiva creativa, dinàmica i efímera a les xarxes socials.
La proposta consisteix en elaborar una història a la xarxa social Instagram per explicar la llegenda de Sant Jordi. Les històries són imatges o vídeos curts (15 segons) en format vertical que els usuaris i usuàries poden compartir amb els seus seguidors i seguidores durant 24 hores, ja que passat aquest temps, la publicació s’elimina automàticament. La campanya ‘Sant Jordi Confinat’ proposa explicar o reinterpretar la llegenda de Sant Jordi de forma divertida i creativa. Per fer-ho, es poden utilitzar les eines i els recursos disponibles en aquesta xarxa social per complementar les històries: emoticones, gif, música, etc.
Les històries s’hauran de publicar al perfil de l’usuari o usuària a través de la funció Instagram Stories, del 23 al 26 d’abril. Les peces poden ser fotografies o vídeos en format vertical i han de tenir una durada màxima de 15 segons. Les publicacions hauran d’incloure l’etiqueta #StJordiConfinat i també caldrà anomenar el perfil oficial de l’àrea de Joventut a Instagram (@bergajove). D’aquesta manera, les històries proposades podran ser compartides pel perfil de joventut. Les peces que continguin qualsevol tipus de llenguatge masclista, xenòfob, racista, lgtbifòbic o discriminatori quedaran excloses de la campanya i no es compartiran a través del perfil @bergajove.