La ciutadania podrà tramitar la renovació del Document Nacional d’Identitat a l’Hotel d’Entitats demanant cita prèvia.
La Policia Nacional desplaçarà el seu equip mòbil a la capital berguedana per atendre la ciutadania del municipi i poblacions veïnes. La tramitació es realitzarà en dues sessions, la primera per presentar la documentació i la segona per recollir el DNI. El servei s’oferirà de forma periòdica a partir del mes de juliol, a excepció de l’agost, en què no hi haurà servei. Per a la posada en marxa del servei s’han previst dos dies per poder fer la tramitació: el 19 i el 25 de juliol. El DNI s’ha de renovar dins dels últims 180 dies de vigència del mateix.
El servei permetrà la renovació del DNI en cas de caducitat o deteriorament, per canvi de domicili, per pèrdua o sostracció i també en casos de primera inscripció (quan l’anterior document que es disposava no era un NIE). La resta de tramitacions, com la renovació del passaport, no es podran fer a Berga, sinó que caldrà adreçar-se a la comissaria més propera de la Policia Nacional.
La renovació del DNI té un cost de 12 € i caldrà fer el pagament en efectiu. La persona sol·licitant haurà de presentar el DNI anterior (sempre que la motivació de la renovació no sigui la pèrdua o sostracció d’aquest, fet que implicarà presentar la denúncia corresponent), una fotografia recent i en color del rostre de la persona, amb fons blanc i uniforme, de 32x26 mil·límetres.
En cas de canvi de domicili o primera inscripció, caldrà aportar el certificat d’empadronament expedit amb un mínim de 90 dies abans de la tramitació del DNI. En les primeres inscripcions també serà necessari facilitar la partida de naixement amb data d’expedició, com a màxim 6 mesos abans del dia de la tramitació.
Per a tramitacions de menors de 14 anys, hi haurà de ser present qui en tingui la tutela, pàtria potestat o apoderament. En cas contrari, caldrà aportar l’autorització del pare, mare o tutor/a legal.
Podeu consultar la informació detallada sobre la tramitació i la documentació en aquest enllaç.
Per tramitar la renovació del DNI a l’Hotel d’Entitats caldrà reservar cita prèvia mitjançant el següent enllaç. En cas de necessitar assistència per sol·licitar cita per Internet, caldrà adreçar-se a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament de Berga, de forma presencial. L’horari d’estiu d’atenció al públic és de dilluns a divendres, de 9 a 14 h.
En el portal web esmentat anteriorment, caldrà seleccionar la data i la franja horària disponible. Un cop finalitzada la reserva, la persona sol·licitant rebrà un correu electrònic confirmant la cita. Aquesta cita servirà per presentar la documentació per renovar el DNI i l’equip mòbil de la Policia Nacional s’encarregarà d’indicar el dia en què es podrà recollir el document expedit.
En cas que la persona que necessita tramitar el DNI no pugui desplaçar-se a l’Hotel d’Entitats, per incapacitat o situació de dependència severa, l’equip mòbil de la Policia Nacional es desplaçarà al domicili per fer el tràmit. En cas de residir a Berga, caldrà sol·licitar el servei i justificar la motivació a través de l’adreça de correu electrònic citadnidomicili@ajberga.cat.
La documentació que caldrà aportar serà la següent: la sol·licitud per a la tramitació en domicili, el document acreditatiu de la incapacitat per a desplaçar-se al lloc de tramitació (certificat mèdic o un altre document acreditatiu d’algun servei especialitzat) i l’apoderament de la persona incapacitada (en cas que la persona no estigui capacitada per fer la tramitació). Un cop s’hagi verificat la petició, l’equip mòbil de la Policia Nacional es posarà en contacte amb la persona per acordar el dia i l’hora de la tramitació.