Berga se suma a la campanya "Rasca i compra al Berguedà" per reactivar l'economia dels comerços i la ciutadania de la comarca

Última revisió 15-03-2021 07:58
18/12/2020

Berga és un dels set municipis adherits a la campanya ‘Rasca i compra al Berguedà’. Es tracta d’una iniciativa sorgida de la Taula per a la Reactivació Econòmica del Berguedà, formada per portaveus dels diferents grups polítics comarcals i per representants del teixit econòmic. La campanya ha estat coordinada i desenvolupada per l’Agència de Desenvolupament del Berguedà i ha comptat amb el suport logístic i econòmic del Consell Comarcal del Berguedà. Els ajuntaments que formen part del projecte són els d’Avià, Bagà, Berga, Casserres, Cercs, Guardiola de Berguedà i Olvan. Cadascun dels consistoris esmentats ha realitzat una aportació econòmica que revertirà en el teixit comercial i la ciutadania dels seus municipis.

Funcionament de la campanya a Berga

La campanya consistirà en la distribució de targetes “rasca i guanya” als establiments de les poblacions que formen part de la iniciativa. Les targetes de cada municipi són d’un color diferent i les premiades només es podran utilitzar al municipi indicat en la targeta. Els tiquets es lliuraran als comerços els pròxims dies per tal que els puguin repartir amb cada compra que realitzin els clients i clientes, fins a exhaurir-ne les existències. Totes les targetes premiades tenen un import de 10 € i es podran bescanviar en els sectors indicats al tiquet realitzant una compra mínima de 20 €. El termini per bescanviar el rasca premiat finalitzarà el 28 de febrer de 2021. Passada aquesta data, la campanya no serà efectiva i, per tant, tots els rasca deixaran de tenir validesa.

La campanya generarà una injecció econòmica a les persones consumidores, ja que un 10% dels vals disposa de premi. Alhora, la iniciativa també revertirà en un ingrés als comerços, a excepció dels establiments d’alimentació que han quedat exclosos de la campanya, tenint en compte que s’han mantingut oberts durant la pandèmia en tractar-se de productes de primera necessitat. Així, i d’acord amb les proporcions de tiquets premiats, aquests aniran destinats en un 30% al sector restauració i en un 70% a la resta de sectors –moda, estètica, llar, oci, cultura, serveis, etc.-,

Abonament als comerços

Els establiments que participin en la campanya hauran de guardar les targetes premiades utilitzades pels clients i clientes. Aquestes targetes, juntament amb la còpia del tiquet de venda o factura associada a les vendes premiades, caldrà aportar-les en el moment de realitzar la justificació per obtenir la bonificació corresponent un cop hagi finalitzat la campanya.

La campanya en xifres

La injecció econòmica de la campanya ha estat de 133.000 € i el valor dels premis ha estat assumit per cadascun dels ajuntaments participants en la iniciativa, així com pel Consell Comarcal del Berguedà. Les aportacions dels diferents organismes han estat les següents:

  • Ajuntament d’Avià: 3.000 €
  • Ajuntament de Bagà: 10.000 €
  • Ajuntament de Berga: 50.000 €
  • Ajuntament de Casserres: 2.500 €
  • Ajuntament de Cercs: 10.000 €
  • Ajuntament de Guardiola de Berguedà: 5.000 €
  • Ajuntament d’Olvan: 2.500 €
  • Consell Comarcal del Berguedà: 50.000 €

Una part de l’import realitzat pel Consell Comarcal del Berguedà s’ha destinat a la gestió de la campanya (edició, impressió, i repartiment de les targetes, comunicació, etc.) i una altra part s’ha destinat als premis dels vals, repartits entre els municipis adherits. Per exemple, l’Ajuntament de Berga ha fet una aportació de 50.000 € a la qual cal sumar-hi l’aportació realitzada per l’ens comarcal en funció del volum de població de cada municipi. En el cas de Berga, l’aportació ha estat de 16.500 € més i això fa que l’import total de les targetes premiades sumi 66.500 €.

Coordinació i desenvolupament de la campanya

L’Agència de Desenvolupament del Berguedà ha estat l’organisme encarregat de coordinar i desenvolupar la campanya. Els ajuntaments i el Consell Comarcal del Berguedà han signat convenis de col·laboració amb l’agència per acordar la transferència de les aportacions econòmiques per tal que l’agència pugui realitzar totes les accions necessàries per dur a terme la campanya, des de buscar els proveïdors per editar, imprimir i les targetes, fins a realitzar el seguiment i pagament del valor dels vals als establiments que rebin targetes premiades.

Espai web de la campanya

Per donar a conèixer la campanya ‘Rasca i compra al Berguedà’ s’ha habilitat el lloc web www.adbergueda.cat/rasca-i-guanya en què apareix tota la informació adreçada als consumidors i consumidors, així com als establiments que vulguin adherir-se a la iniciativa. Els comerços que vulguin participar-hi ja poden registrar-se i se’ls facilitarà un distintiu per identificar-los. En aquest moment, la xifra d’establiments participants a la campanya a la ciutat de Berga és d’una seixantena, aproximadament.

Presentació de la campanya 'Rasca i compra al Berguedà'
Autor: Consell Comarcal del Berguedà