type=11
Ajuntament de Berga/Berga s'estrena com a seu del Torneig Pirineus de futbol sala que es disputarà del 30 de març a l'1 d'abril

Berga s'estrena com a seu del Torneig Pirineus de futbol sala que es disputarà del 30 de març a l'1 d'abril

Última revisió 19-03-2026 10:30
18/03/2026

El Torneig Pirineus de futbol sala aterrarà a la ciutat de Berga per primera vegada. L’organització de l’esdeveniment esportiu ha decidit apostar pel Berguedà, en la seva quarta edició, després del seu pas per la Cerdanya.

La competició reunirà diferents equips de diferents punts de Catalunya en un entorn únic, envoltat de natura i valors esportius amb l’objectiu d’impulsar el futbol base i donar visibilitat a nous talents. El Torneig Pirineus se celebrarà del 30 de març a l’1 d’abril i compta amb la col·laboració de la Federació Catalana de Futbol, el Consell Esportiu del Berguedà, l’Ajuntament de Berga i el Consell Comarcal del Berguedà.

Tres dies de competició

La competició aplegarà més d’un centenar de participants de categoria alevina, infantil i cadet d’equips provinents del Barcelonès, el Vallès Occidental, l’Alt Penedès i el Ripollès. En concret, es disputaran més de vint-i-cinc partits en tres dies, a les instal·lacions del Pavelló Vell i el Pavelló Nou de Berga. El pla de competició inclou l’acte d’inauguració del torneig, la fase de grups i la fase final, la cerimònia de clausura, el lliurament de premis i reconeixements individuals i col·lectius, així com partits d’exhibició dels millors jugadors del torneig. A més, la competició disposarà d’una aplicació per a dispositius mòbils per tal que l’afició pugui consultar els resultats i visualitzar en directe els partits del torneig.

Expandir el futbol sala a la comarca

L’objectiu dels organitzadors del Torneig Pirineus és promoure el futbol sala i els valors vinculats a aquest esport al Berguedà. Eric Sales, director del torneig, ha refermat la voluntat “d’expandir el futbol sala a la comarca per tal que el públic berguedà pugui gaudir d’uns dies de competició i també de l’ambient saludable i competitiu d’aquest esport”. Sales ha agraït el suport dels organitzadors, institucions, entitats i empreses locals que han facilitat la celebració del torneig a la capital berguedana.

Santi Gea, seleccionador absolut català, confia que el torneig permetrà impulsar el futbol sala al territori i fomentar la participació d’equips berguedans en les pròximes edicions. També ha destacat els partits d’exhibició com a al·licient per enriquir l’experiència esportiva i potenciar valors com el respecte i la companyonia. Es formaran equips integrats per una selecció de jugadors dels diferents clubs participants, que tindran l’oportunitat de jugar plegats sota la direcció d’un entrenador diferent de l’habitual. “Aquests partits pretenen fomentar la relació entre els participants, ja que sovint els tornejos es limiten a una dinàmica competitiva entre equips i la interacció entre jugadors queda reduïda, en gran part, als moments compartits durant l’allotjament”.

Promocionar el territori i els valors esportius

La regidora de Turisme de l’Ajuntament de Berga, Ermínia Altarriba, ha destacat la importància dels esdeveniments esportius per donar a conèixer el territori. “L’esport ha de ser un vehicle perquè la gent s’apropi a la comarca, conegui la ciutat i l’entorn, i repeteixi”. Altarriba també s’ha referit als valors vinculats a l’esport i la necessitat de transmetre-ho des de l’esport base.

Santi Gea (seleccionador absolut català), Pep Graus (Consell Esportiu del Berguedà), Ermínia Altarriba (Ajuntament de Berga) i Eric Sales (director esportiu del torneig) en la presentació del Torneig Pirineus
Santi Gea (seleccionador absolut català), Pep Graus (Consell Esportiu del Berguedà), Ermínia Altarriba (Ajuntament de Berga) i Eric Sales (director esportiu del torneig) en la presentació del Torneig Pirineus
Autor: Ajuntament de Berga