L’Ajuntament de Berga ha celebrat aquest divendres, 16 de juliol, una sessió extraordinària del ple de la corporació per tractar diverses qüestions relacionades amb el funcionament ordinari del consistori després que s’hagi produït el nomenament i la presa de possessió del nou alcalde de la ciutat, Ivan Sànchez Rodriguez, arran de la renúncia de Montse Venturós Villalba als càrrecs d’alcaldessa i regidora. La sessió ha començat amb la declaració de la urgència de la sessió extraordinària.
En aquesta sessió s’ha presentat la proposta de modificació del règim de dedicació i les retribucions que percebran els membres de l’equip de govern durant la resta del mandat 2019-2023 amb efectes del dia 17 de juliol de 2021
(*) Ivan Sànchez Rodriguez mantindrà la dedicació parcial del 50 % fins al 31 de juliol, que és la data de finalització de la relació laboral amb el seu actual ocupador, l’Ajuntament de Cercs. A partir de l’1 d’agost, Sànchez podrà assumir el règim de dedicació exclusiva del 100 % a l’Ajuntament de Berga.
(**) Ramon Camps Garcia i Dolors Tous Bruch no tenen dedicació específica i perceben les retribucions per assistència a les sessions ordinàries del ple (200 € per regidor/a), per assistència a la Junta de Portaveus (90 €/ per regidor/a integrant de l’òrgan) i per assistència a les sessions de la Comissió Informativa de Serveis Generals i Finalistes (90 € per regidor/a integrant de l’òrgan).
La proposta s’ha aprovat amb els vots a favor de la CUP, ERC i el PSC i l’abstenció de JxB.
En aquesta sessió també s’ha presentat una proposta per mantenir les funcions i retribucions del personal eventual corresponents als llocs de treball següents:
La proposta ha estat aprovada amb els vots favorables de la CUP i ERC i les abstencions de JxB i el PSC.
Durant la sessió també s’ha presentat una proposta de modificació de la composició de les comissions informatives de caràcter permanent. Cada comissió està formada per un president o presidenta (l’alcalde/essa o el regidor/a en qui es delegui), els vocals (un representant de cada grup municipal, titular o suplent) i el secretari/a de l’Ajuntament de Berga o el funcionari/a en qui es delegui.
La proposta de modificació de la composició de les comissions informatives de caràcter permanent ha estat aprovada per unanimitat.
El següent punt de l’ordre del dia ha estat la proposta de modificació dels membres de la Junta de Portaveus. Es tracta d’un òrgan col·legiat complementari de l’organització municipal, de caràcter deliberant i no resolutiu, que està format per l’alcalde o alcaldessa i els portaveus, titulars o suplents, de cadascun dels grups municipals. Les funcions d’aquest òrgan són el coneixement previ dels assumptes d’especial transcendència pel consistori i l’estudi, l’informe o la consulta dels temes que l’alcalde o alcaldessa decideixi sotmetre a la seva consideració. Les sessions d’aquest òrgan són mensuals i se celebren una hora abans de la realització de les comissions informatives prèvies a les sessions ordinàries del plenari municipal. La composició de la Junta de Portaveus és la següent:
La proposta de designació dels membres de la Junta de Portaveus ha estat aprovada per unanimitat.
D’altra banda, s’ha portat a terme el nomenament dels membres de la Corporació que formaran part d’una dotzena d’òrgans col·legiats complementaris, com per exemple: el Patronat de l’Hospital Sant Bernabé, el Consell Assessor Urbanístic, el Consell Escolar Municipal, la Comissió d’Horts Urbans o la Mancomunitat de Municipis Berguedans per la Biomassa, entre d’altres.
La principal novetat ha estat nomenar a l’alcalde, Ivan Sànchez Rodriguez, com a president de tots els òrgans complementaris que presidia l’exalcaldessa, Montse Venturós Villalba. A més, també s’ha nomenat Andreu Comas Gardner com a regidor de la Junta de districte de La Valldan.
La proposta ha estat aprovada ha estat aprovada per unanimitat.
A continuació, s’ha donat compte del decret d’alcaldia en què es determina l’estructuració de les àrees i la delegació d’atribucions de l’alcaldia en les regidores i regidors del consistori. Així, les atribucions dels membres de l’equip de govern de la CUP i ERC són les següents:
Tal com estableix el Reglament d’Organització i Funcionament i Règim Jurídic de les entitats locals, la Junta de Govern Local (JGL) està formada per l’alcalde i un nombre de membres no superior a un terç del nombre total de regidors de dret de l’ajuntament. La composició de la Junta de Govern Local serà la següent:
L’alcalde ha donat compte del nomenament de les tinences d’alcaldia entre els membres de la Junta de Govern Local. La suplència o substitució de l’alcalde en els casos de vacant, absència, malaltia o qualsevol altre impediment es produirà automàticament per la persona que ocupi la primera tinença d’alcaldia. No obstant això, quan l’alcalde s’abstingui del terme municipal per més de 24 hores, sense haver realitzat cap delegació o bé, quan per causes imprevistes li hagués resultat impossible atorgar-la, serà substituït en la totalitat de les seves funcions per tinent o tinenta d’alcaldia a qui correspongui segons l’ordre de nomenament. La distribució de les tinences d’alcaldia ha estat la següent: