L’Oficina Local d’Habitatge de Berga posarà en marxa un servei de mediació per atendre consultes relacionades amb el lloguer dels locals comercials durant la crisi d’emergència sanitària provocada per la Covid-19. El servei es prestarà a partir del dilluns, 18 de maig, i s’oferirà assessorament per a la mediació entre persones propietàries d’immobles i persones llogateres en aquells casos que s’hagi produït una situació de deute en el lloguer dels comerços.
Aquest servei té l’objectiu de donar resposta a les demandes del sector d’hostaleria i restauració de la ciutat per poder arribar a acords que permetin la suspensió dels pagaments de rendes durant la vigència de l’estat d’alarma. Així doncs, no es tracta d’un servei d’informació sobre subvencions disponibles o altres qüestions similars.
El servei de mediació entre propietaris i llogaters de locals comercials es realitzarà per telèfon i de forma presencial, però amb cita prèvia. Per sol·licitar una cita prèvia caldrà trucar al telèfon 938 222 073 en horari d’atenció al públic de dilluns a divendres, de 10:30 a 14h i dimecres, de 17 a 19h. Per últim, com a mesura preventiva, les persones que acudeixin a l’Oficina Local d’Habitatge de Berga (Plaça Maragall, 1) hauran de fer ús de la mascareta i de gel hidroalcohòlic obligatòriament.